farsi beauty

بهترین روش های گیاهی برای درمان منافذ باز پوست

بستن منافذ باز پوست

همه ی ما به دنبال داشتن پوستی صاف و یک دست هستیم اما مساله این است که ما به‌ وجود منافذ باز پوست نیاز داریم در غیر این صورت نمی توانیم عرق بریزیم و روغن های اضافی بدن را دفع کنیم. حالا نکته ی کلیدی اینجاست که افرادی که دارای پوست های چرب یا ترکیبی هستند منافذشان بزرگ‌ تر بوده و قابل دیدن است. راه های بسیاری وجود دارد که از طریق آن می توان این منافذ را کوچک تر کرد که ما در فارسی بیوتی شما را با بخشی از آن آشنا می کنیم. سعی کنید تمام این روش ها را باهم امتحان نکنید زیرا پوستتان خسته می شود.

علت بزرگ شدن منافذ باز پوست چیست ؟

  • عوامل ژنتیکی
  • وجود آکنه
  • مواد آلاینده
  • چربی پوست
  • پوست مرده
  • جوش
  • کمبود ویتامین A
  • رادیو درماتیت مزمن
  • آسیب های ناشی از نور خورشید.

منافذ باز پوست

از چه روش هایی برای کوچک کردن منافذ باز پوست استفاده کنیم؟

به کارگیری ماسک خاک رس :

اگر خاک رس خالص در دسترس دارید حتما این ماسک را امتحان کنید. زیرا خاک رس سبب جذب چربی ها و روغن ها به خود می شود. برای استفاده از این ماسک مراحل زیر را انجام دهید :

مرحله اول:

دو قاشق غذاخوری خاک رس را با مقداری گلاب و آب ترکیب کنید تا یک ترکیب خمیری تهیه شود.

مرحله دوم:

خمیر را روی پوستتان بگذارید و اجازه دهید بیست دقیقه روی پوست باقی بماند.

مرحله سوم:

در نهایت صورتتان را با آب سرد شست و شو دهید. از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید تا نتیجه ی دلخواهتان را کسب کنید.

استفاده از سرکه ی سیب :

سرکه ی سیب توانایی بسیاری در تنظیم PH پوست داشته و با خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی که دارد میتواند تاثیر زیادی بر روی پوست بگذارد. البته این نکته را فراموش نکنید که سرکه ی سیب را قبل از استفاده حتما بر روی پوستتان رقیق سازی کنید. برای استفاده از این محلول بی نظیر ابتدا مقداری آب را ( به اندازه ای که سرکه ی سیب مصرف می کنید ) با سرکه ی سیبتان ترکیب کرده و با پنبه به سطح پوستتان بمالید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند و در پایان آن را شست و شو دهید. بعد از مصرف سرکه ی سیب حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید زیرا باعث می شود پوستتان کمی خشک شود.

 لایه برداری با استفاده از جوش شیرین :

جوش شیرین باعث رفع مواد آلوده ی پوست شده و PH آن را تنظیم می کند .بنابراین استفاده از جوش شیرین یک روش مناسب برای کوچک کردن منافذ باز پوست می باشد. البته به این نکته توجه کنید که ممکن است پوست شما نسبت ب جوش شیرین حساسیت نشان دهد. بنابر این اول مقداری از آن را در قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید. سپس از آن به کل پوستتان بزنید. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول:

مقداری آب گرم را با دو قاشق جوش شیرین مخلوط کرده تا تبدیل به خمیر شود.

مرحله دوم:

مخلوط خمیری را بر روی پوستتان مالیده و به صورت دورانی ماساژ دهید. و اجازه دهید بیست دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند.

مرحله سوم:

در نهایت خمیر را با آب سرد شست و شو دهید. این ماسک را هفته ی اول هر روزه هفته ادامه داده و پس از آن سه تا پنج بار در طول هفته انجام دهید.

ماسک ماست :

ماست شامل پروبیوتیک ها و باکتری لاکتیک ها است که مانع از ایجاد جوش توسط باکتری های بد می شود. ماست همچنین یک پاک‌کننده ی قوی است .برای استفاده از ماسک ماست کافی است  یک لایه از آن را روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید ده دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را با آب سرد شست و شو دهید.

بخور درمانی کنید :

یکی از بهترین روش ها برای کوچک کردن منافذ باز پوست بخور دادن است. زیرا بخار گرم منافذ را باز کرده و آلودگی هارا از آن خارج می کند.

منافذ باز پوست

انجام تمرین های روزانه برای داشتن پوستی سالم

پوست را تمیز نگه دارید :

هنگامی که پوست شما از آلودگی ها پوشیده شده باشد منافذ آن بزرگ تر دیده می شود در نتیجه بهتر است که پوست شما از آلودگی ها پاک شود.

به کار گیری یخ : 

تکه ای یخ را به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه بر منافذ پوستتان بمالید .این کار سبب کوچک شدن منافذ باز پوست می شود. همچنین به این نکته دقت کنید که این عمل باید بر روی پوست تمیز و شسته شده انجام شود.

مرطوب کننده هایی به کار بگیرید که غیر کومدون زا ( جوش سر سیاه ) باشد :

مرطوب کننده ها با کاهش خشکی پوست باعث کوچک شدن منافذ پوست شده و سبب پوستی شاداب و لطیف می شود.

کاغذ بلاتینگ استفاده کنید :

استفاده از بلاتینگ یا روغن جاذب روغن باعث جذب چربی ها شده و منافذ را خشک کرده و‌ می بندد. این کاغذ ها را می توان از داروخانه ها تهیه کرد.

منافذ باز پوست

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب