farsi beauty

طرز تهیه میگو کلاسیک آمریکایی خوشمزه با سس مخصوص

میگو کلاسیک آمریکایی

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی میگو کلاسیک آمریکایی آشنا کنیم. این غذا نوعی دیگر از روش های طبخ میگو است که با سسی خوش طعم و فوق العاده سرو شده و مناسب برای مهمانی های خاص شما است تا با طعم خاص و ویژه ی آن مهمانان خود را شگفت زده کنید. برای مشاهده ی آموزش‌ میگو کلاسیک آمریکایی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :

میگو ( درشت )

۱ کیلو‌گرم

آب سرد

۳ لیوان

نمک

۳ قاشق غذاخوری

سرکه سفید

۱ فنجان

سیر اسلایس شده

۸ حبه

جعفری

۱ دسته

شکر

۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع

به میزان لازم

پودر فلفل سیاه

یک چهارم قاشق چایخوری

دانه فلفل قرمز

۱ قاشق چایخوری

آب لیمو ترش تازه

۳ قاشق غذاخوری

روغن نارگیل

۲ قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده

۱ قاشق غذاخوری

کره سرد

۴ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

۱ قاشق چایخوری

دستور پخت میگو کلاسیک آمریکایی

مرحله ی اول، استراحت دادن میگو و تفت دادن پوسته میگو :

در ابتدای کار میگو ها را مقابل دستمان قرار داده و به خوبی تمیز می کنیم. پوستشان را جدا کرده و روده ی پشتشان را خارج می کنیم و کنار دستمان می گذاریم. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و نمک، شکر و آب سرد را به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. حالا میگو ها را داخل کاسه ریخته و به مدت پانزده دقیقه داخل یخچال می گذریم تا استراحت کنند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کرده و میگو ها را از آن بیرون آورده و بر روی دستمال تمیزی قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و روغن نارگیل ( یا روغن مایع) را به آن اضافه می کنیم و پس از داغ شدن پوسته های میگو را به تابه اضافه کرده و تا جایی که پوسته ها مقداری تغییر رنگ دهند و سرخ شود تفت می دهیم.

مرحله ی دوم، آماده سازی سس و تفت دادن میگو با سایر مواد :

در مرحله ی دوم تابه ای که پوسته میگو ها داخل آن بود را از حرارت برداشته و یک دسته جعفری را همراه با سرکه سفید به آن اضافه کرده و مجدد بر روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم پنج دقیقه روی حرارت بماند تا تمامی مزه ها با یکدیگر ترکیب شود. در ادامه پوسته ها را از موادمان در آورده و سسی که به دست آمده است را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و یک قاشق روغن به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن داخل تابه گرم شود. سپس سیر اسلاید شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم. پس از آنکه کمی سیر را تفت دادیم فلفل سیاه و دانه های فلفل قرمز را به سیر اضافه کرده و به مدت سه دقیقه موادمان را به خوبی تفت می دهیم.

مرحله ی سوم، سس را به طور کامل تهیه کرده و سرو می کنیم :

در مرحله ی سوم سسی که از صافی رد کرده بودیم را به سیر اضافه کرده و میگو ها را هم داخل موادمان می ریزیم و اجازه می دهیم پنج دقیقه داخل موادمان پخته شود. سپس میگو ها را از موادمان بیرون آورده و حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه کاسه ای مناسب انتخاب کرده و نشاسته ی ذرت و آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم و به خوبی با یکدیگر ترکیب می کنیم. حالا مواد داخل کاسه را به سس اضافه کرده و ترکیب می کنیم. حالا موادمان را روی حرارت می گذاریم تا به مدت یک دقیقه روی حرارت بماند و به شکل ممتد هم می زنیم تا سس بر روی حرارت غلیظ شود. پس از آنکه سس غلیظ شد حرارت را خاموش کرده و کره ی سرد را به سس اضافه می کنیم. پس از آنکه کره به شکل کامل در سس حل شد نوبت به اضافه کردن جعفری خرد شده و میگو ها است. در پایان هم سس و میگو که با یکدیگر ترکیب شده اند را داخل ظرف مورد نظر ریخته و سرو می کنیم. می توان لیمو ترش تازه بر روی غذا ریخت. غذای ما حاضر است نوش جان

منبع تصویر dinnerthendessert

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب