farsi beauty

طرز تهیه موس شکلاتی فرانسوی خوشمزه به سبک قنادی

آموزش موس شکلاتی

در این قسمت از آموزش شیرینی پزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی موس شکلاتی آشنا کنیم. موس شکلاتی نوعی دسر خوش طعم فرانسوی است که بافت متفاوتی نسبت به باقی دسر ها دارد و بسیار ساده آماده می شود. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی این دسر فوق العاده با ما همراه باشید.

مواد لازم:

مارشمالو (تکه های کوچک)         

۱۵۰ گرم

کره                      

۵۰ گرم

شکلات تلخ                        

۲۵۰ گرم

آب داغ                    

یک چهارم پیمانه

خامه صبحانه                           

۱ پیمانه

وانیل                   

۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ی موس شکلاتی :

مرحله ی اول،  اضافه کردن کره، مارشمالو و شکلات به تابه:

در ابتدای کار کره را از یخچال خارج می کنیم تا سی دقیقه در فضای آشپزخانه بماند و نرم شود. به این مساله توجه کنید مارشمالو هایی که انتخاب می کنیم باید به اندازه ی تکه های کوچک باشند و اگر اندازه‌ی مارشمالو هایمان بزرگ بود کافی است با چاقو کوچکشان کنیم. سپس شکلات ها را خرد یا رنده می کنیم. در ادامه تابه ای نچسب انتخاب کرده و مارشمالو، کره و شکلات را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ی دوم، اضافه کردن آب جوش به تابه :

در مرحله ی دوم  آب جوش داغ را به تابه ی حاوی مارشمالو اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. سپس تابه را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به طور مداوم هم می زنیم تا موادمان آب شده و با یکدیگر ترکیب شوند‌. در پایان این مرحله حرارت را خاموش کرده و تابه را کنار می گذاریم.

مرحله ی سوم، اضافه کردن خامه و وانیل :

در مرحله ی آخر کاسه ای مناسب انتخاب کرده و خامه و وانیل را به آن اضافه می کنیم. سپس به کمک همزن دستی موادمان را به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد. سپس خامه فرم گرفته شده را داخل مخلوط شکلات ریخته و به آرامی ترکیب می کنیم تا چسبناک شود. در پایان هم موس شکلات را بین چهار تا شش لیوان تقسیم کرده و با شکلات رنده شده، تکه های میوه یا خامه فرم گرفته شده تزئین می کنیم. دسر ما حاضر است. نوش جان.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب