farsi beauty

طرز تهیه خرما شکلاتی مغزدار خوشمزه و مجلسی

خرما شکلاتی

خرما یک ماده مقوی برای افرادی است که طبع سردی دارند، مصرف خرما در طول روز می تواند بدن را گرم و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. خرمای مغزدار شکلاتی یک شیرینی خوش طعم و بین المللی می باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا در این قسمت از آموزش آشپزی به شما عزیزان طرز تهیه خرمای مغزدار شکلاتی را در منزل آموزش دهیم.

مواد اولیه برای تهیه خرما مغزدار شکلاتی:

عسل

1 قاشق غذاخوری

خرما

2 فنجان

وانیل

¼ قاشق چای خوری

پودر کاکائو

⅓ فنجان

آرد جو

¼ فنجان

شکلات چیپسی

به مقدار دلخواه

دستور تهیه خرما شکلاتی

مرحله اول، آماده سازی خرما و هسته گیری:

در این مرحله ظرفی متناسب تهیه کرده و درون آن آب گرم بریزید سپس خرما ها را به مدت 15 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا به راحتی بتوانید پوستشان را جدا کنید، سپس خرما ها را از آب بیرون آورده و هسته آن ها را جدا کنید و درون میکسر و یا دستگاه مخلوط کن بریزید.

مرحله دوم، اضافه کردن مواد:

در این مرحله پودر کاکائو، وانیل، آرد جو و عسل را به مخلوط کن اضافه کنید و خوب میکس کنید، هنگامی که محتویات حالت خمیری گرفت آنها را از میکسر خارج و درون یک ظرف متناسب بریزید.

مرحله سوم، اضافه کردن شکلات چیپسی:

در این مرحله شکلات چیپسی را به محتویات کاسه اضافه کنید (اگر به شکلات چیپسی دسترسی ندارید میتوانید شکلات های تخته ای را خرد کرده و به محتویات اضافه کنید)

مرحله چهارم، مخلوط کردن مواد و قالب گیری:

در این مرحله محتویات و شکلات چیپسی را به طور کامل مخلوط کنید تا شکلات چیپسی به طور یکدست و کامل در تمام محتویات خمیری ظرف پخش شود، پس از آن یک قالب لبه دار تهیه کرده و آن را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش دهید.

مرحله پنجم، استراحت دادن مواد:

در این مرحله خمیر را به طور کامل در قالب پخش کرده و ظرف را به مدت 4 الی 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا محتویات به خوبی خودشان را جمع کرده و استراحت کنند، پس از این زمان می توانید محتویات را از یخچال خارج کرده و آن را با نوشیدنی دلخواه سرو کنید.

منبع تصویر piink_chocolatee

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب