farsi beauty

ساده ترین روش درست کردن کاپ کیک شکلاتی بدون فر و با فر

کاپ کیک شکلاتی

یکی از بهترین و پر طرفدار ترین کاپ کیک ها، کاپ کیک شکلاتی است که می توانید برای مهمونی ها و دورهمی ها از آن استفاده کنید. کاپ کیک را می توانید هم در فر و هم بدون فر درست کنید و آن را با خامه و یا شکلات آب شده تزیئن کنید و نوش جان کنید. در ادامه در این مقاله از فارسی بیوتی قصد داریم تا شما را با آسان ترین روش پخت کاپ کیک آشنا کنیم. با در این آموزش آشپزی همراه باشید.

نکته: لازم به ذکر است که باید تمام مواد اولیه را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا با محیط هم دما شود.

مواد مورد نیاز برای درست کردن کاپ کیک شکلاتی

آرد1 و ⅓ پیمانه
کره100 گرم
تخم مرغ2 عدد
شکر¾ پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
بیکینگ پودر2 قاشق چای خوری
وانیل¼ قاشق چای خوری
آب جوش1 پیمانه
نمک⅛ قاشق چای خوری

نکته: با استفاده از این مواد اولیه و با انجام درست طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی شما 12 تا کاپ کیک شکلاتی خواهید داشت.

طرز تهیه ی کاپ کیک شکلاتی خوشمزه و آسان

مرحله اول (آماده کردن مواد و فر)

قبل از هر چیزی لازم است که فر را برای 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس پودر کاکائو را درون آب جوش بریزید و به خوبی پودر کاکائو را حل کنید تا جایی که دمای آن با دمای محیط یکسان شود. دقت کنید که آب باید کاملا جوش باشد تا مایه کیک حالت خمیری نداشته باشد.

در یک ظرف دیگر آرد و نمک و بیکینگ پودر را با یک دیگر ترکیب کرده و آن را 3 بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم (آماده کردن مایه کاپ کیک)

در این مرحله ابتدا شکر را با کره که از قبل به دمای اتاق رسیده را درون ظرف بریزید و با دور تند هم بزنید و این کار را برای 5 دقیقه انجام دهید تا زمانی که رنگ آن روشن شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام از آنها مواد را 2 دقیقه هم بزنید و در آخر وانیل را اضافه کنید. بعد از اینکه مایه کاپ کیک آماده شد، ترکیب آرد و نمک و بیکینگ پودر را در دو مرحله به مایه کاپ کیک اضافه کنید و با استفاده از همزن به آرامی هم بزنید تا حدی که فقط مخلوط شوند و در آخر مخلوط آب و پودر کاکائو را اضافه کنید و با استفاده از لیسک به آرامی و به صورت دورانی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

مرحله آخر ( قرار دادن کاپ کیک ها در فر)

حال وقت آن رسیده که مایه کاپ کیک را درون کپسول ها بریزید و آن را درون فر قرار دهید. به طوری که با استفاده از قاشق و یا اسکوپ بستنی مایه کاپ کیک شکلاتی را تا نیمه درون کپسول ها بریزید و در فر که از قبل گرم شده قرار داده و برای 20 تا 25 دقیقه تنظیم کنید. شما می توانید با استفاده از خلال دندون کاپ کیک های شکلاتی را چک کنید تا ببینید آماده شده اند یا خیر. به طوریکه در صورتی که خلال دندون بدون هیچ چسبندگی ای از کاپ کیک ها خارج شد یعنی کاپ کیک ها آماده اند.

در آخر کاپ کیک ها را از فر خارج کرده و با شکلات و خامه تزئین کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون استفاده از فر

برای درست کردن کاپ کیک شکلاتی بدون فر کافیست که بعد از ریختن مایه کاپ کیک درون کپسول آن ها را درون قابلمه ای که به خوبی گرم شده، روی سه پایه بچینید و با گذاشتن دمکنی کاپ کیک ها را برای 30 دقیقه دم بذارید. لازم به ذکر است که ابتدا کاپ کیک ها را درون سینی بپینید و سپس روی سه پایه درون قابلمه قرار دهید. بعد از گذشت 30 دقیقه دمکنی را بردارید و چک کنید که آیا کاپ کیک ها آماده اند یا خیر.

نکات مهم

  • در صورتی که از فر برقی استفاده می کیند لازم است که دما را 20 درجه سانتی گراد کم کنید.
    شما می توانید از مارگارین به جای کره استفاده کنید.
    از آرد سه صفر برای درست کردن کاپ کیک استفاده کنید.
    همانطور که گفته شد در زمان اضافه کردن آرد به مایه کاپ کیک از  کمترین دور همزن استفاده کنید تا از سفت و خمیری شدن کیک شما جلوگیری شود.
    برای اینکه کپسول های کاغذی در زمان پخت خراب نشوند و وا نروند آنها را درون قالب مافین بگذارید.
    شما می توانید از فنجان نیز به عنوان قالب استفاده کنید.

منبع تصویر: hastimonasweethome

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب