farsi beauty

طرز تهیه کیک براونی شکلاتی خوشمزه به سبک اتریشی

کیک براونی شکلاتی

کیک براونی نوعی کیک خوشمزه و فوق العاده ی جهانی است که برای بار اول در آمریکا تهیه شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد‌ و به همین ترتیب با گذشت زمان کوتاهی به یک کیک پر طرفدار در سراسر جهان تبدیل شد. برای مشاهده ی آموزش پخت کیک براونی در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک براونی :

آرد سفید

۱ پیمانه

شکلات چیپسی

۱/۵ پیمانه

کره

۱۵۰ گرم

شکر سفید

۱ پیمانه

شکر قهوه ای

یک دوم پیمانه

تخم مرغ

۳ عدد

پودر کاکائو

یک سوم پیمانه

وانیل

۱ قاشق مربا خوری

نمک

۱ قاشق مربا خوری

دستور پخت  کیک براونی

در مرحله ی اول، کره را همراه با مواد دیگر ترکیب می کنیم :

در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس کاسه ای مناسب و بزرگ انتخاب کرده و کره را همراه با یک پیمانه شکلات چیپسی داخل کاسه ریخته و بر روی حرارت بخار آب می گذاریم تا ذوب شوند. سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه شکر قهوه ای و شکر سفید را اضافه می کنیم. البته به این نکته هم توجه کنید که در صورتی که شکر قهوه ای  نداشتیم می توانیم از شکر سفید استفاده کنیم.

در مرحله ی دوم، باقی مواد را به کاسه ی حاوی شکلات اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم وانیل را همراه با تخم مرغ داخل کاسه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا آرد را ه‍مراه با پودر کاکائو مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس مخلوط پودر کاکائو و آرد را که الک کردیم را داخل کاسه ریخته و مخلوط می کنیم. در ادامه باقی شکلات چیپسی را خرد کرده و داخل مایه کیک می ریزیم.

در مرحله ی سوم، کیک را داخل فر می پزیم :

در مرحله ی سوم قالبی مناسب ( ۲۰ در ۳۰ ) انتخاب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و به کمک قاشق مایه کیک را داخل قالب صاف می کنیم. حالا قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در طبقه ی وسط فر می گذاریم تا به خوبی پخته شود. پس از آنکه کیک به طور کامل پخت آن را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. پس از آنکه کیک خنک شد آن را از قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. کیک براونی ما حاضر است.

کیک براونی شکلاتی

منبع تصویر shiva.photographer2020 و zohrehsor

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب