farsi beauty

طرز تهیه سالاد چوپان خوشمزه به سبک ترکیه ای

سالاد چوپان

سالاد چوپان یکی از انواع سالاد های خوشمزه ی ترکیه ای است که طعمی عالی داشته و بسیار ساده آماده می شود. برای مشاهده ی آموزش سالاد چوپان در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد چوپان برای چهار نفر :

گوجه فرنگی

۳ عدد

خیار

۴ عدد

فلفل دلمه ای

۱ عدد

پیاز

۱ عدد

جعفری

۱ دسته کوچک

آب لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری

سماق

یک دوم قاشق چایخوری

دانه انار

۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ی سالاد چوپان ( Çoban salatası )

در مرحله ی اول خیار را همراه با مواد دیگر به صورت نگینی خرد می کنیم :

در مرحله ی اول کاسه ای مناسب انتخاب کرده و خیار را پوست گرفته و مانند سالاد شیرازی به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم سپس پوست پیاز را گرفته و همراه با گوجه فرنگی شسته شده به صورت نگینی خرد کرده و داخل کاسه می ریزیم. حالا فلفل دلمه ای را نصف کرده و قسمت های اضافی را دور می ریزیم.

در مرحله ی دوم باقی محتویات سالاد را خرد می کنیم :

 در مرحله ی دوم فلفل دلمه ای را هم به شکل نگینی خرد کرده و داخل کاسه می ریزیم. ( اگر فلفل دلمه ای در دسترس نداشتیم می توانیم فلفل شیرین رنگی خرد کرده و به سالاد اضافه کنیم.) در ادامه جعفری را پاک کرده و به شکل ساطوری خرد کرده و سپس به کاسه اضافه می کنیم. در آخر هم تمام مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

در مرحله ی سوم سس سالاد را تهیه می کنیم :

در مرحله ی سوم کاسه ای کوچک انتخاب کرده و لیمو ترش و سماق را همراه با روغن زیتون به آن اضافه می کنیم. حالا کمی نمک، فلفل سیاه و ادویه های مورد علاقه مان را اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا سس یکدست شود. 

در مرحله ی آخر سس را با سالاد ترکیب می کنیم :

در مرحله ی آخر سس را بر روی سالاد ریخته و به خوبی ترکیب می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. سپس مقداری دانه ی انار بر روی سالاد می ریزیم. می توانیم به جای انار از سس انار یا پنیر خرد شده استفاده کنیم و بر روی سالادمان بریزیم. سالاد ما آماده است.

منبع تصویر fatoslu_sofra

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب