farsi beauty

طرز تهیه چیپس پفکی خوشمزه به سبک ترکیه ای

چیپس ترکیه ای

چیپس ترکیه ای یکی از انواع چیپس های خوش طعم و ساده ای است که مربوط به کشور ترکیه بوده و طرفداران بسیاری هم دارد. برای دیدن آموزش این خوراکی خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم :

تخم مرغ

۱ عدد

آرد

به مقدار کافی

پنیر چدار رنده شده

۱۰۰ گرم

شیر

۱ لیوان

جعفری

۱ برگ

بکینگ پودر

۲ قاشق چایخوری

روغن، نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور پخت چیپس ترکیه ای

مرحله ی اول :

در ابتدای کار تخم مرغ را درون کاسه ای ریخته و به خوبی هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شود سپس پنیر چدار رنده شده را به ظرفمان اضافه می کنیم.

مرحله ی دوم :

حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه شیر ، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس آرد و بکینگ پودر را که از قبل با یکدیگر ترکیب کرده ایم را به آرامی بر روی موادمان الک می کنیم. سپس مواد را به کمک هم زن دستی با هم مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و چسبنده به وجود بیاید. سپس آن را بر روی سطح کار قرار داده و خمیر را به کمک وردنه به طور یکدست به قطر کمتر از نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله ی سوم :

در این مرحله خمیر را به کمک قالب مورد نظرمان برش می زنیم سپس تابه ای را روی حرارت گذاشته و به مقداری که چیپس ها در روغن شناور باشند روغن اضافه می کنیم. به این نکته توجه کنید که برای پفکی شدن چیپس هایمان باید میزان حرارتی که تابه بر روی آن قرار دارد در کمترین درجه اش باشد و همچنین روغن درون تابه به خوبی داغ شده باشد.

مرحله ی آخر :

پس از آنکه چیپس ها به خوبی سرخ شد آن ها را از درون تابه جمع کرده و داخل ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم. البته برای اینکه روغن اضافی چیپس ها گرفته شود باید مستقیما پس از سرخ شدن آنها را درون توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار داده و سپس درون ظرف مورد نظر بریزیم. چیپس ها را می توانید پس از آماده شدن با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

منبع تصویر harika.sofra

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب