farsi beauty

طرز تهیه ی شیرینی چیمدیک تاتلیسی خوشمزه برای افطاری

شیرینی چیمدیک تاتلیسی

شیرینی چیمدیک تاتلیسی نوعی شیرینی خوش طعم ترکیه ای است که طرفداران زیادی  از گوشه و کنار ایران دارد. پس با ما همراه باشید که شیوه ی پخت این شیرینی عالی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم شیرینی چیمدیک تاتلیسی :

روغن مایع

۱ فنجان

تخم مرغ                  

۱ عدد

ماست

یک سوم پیمانه

بکینگ پودر              

۱ قاشق چایخوری

سرکه

۱ قاشق چایخوری

آرد

به مقدار کافی

 

مواد لازم برای شربت شیرینی :

شکر

۲ لیوان

آب

۲ لیوان

لیمو ترش تازه

یک چهارم برش لیمو ترش

طرز تهیه ی شیرینی چیمدیک تاتلیسی

مرحله ی اول :

در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم. برای این منظور شکر را به همراه لیمو ترش و آب داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت ( ملایم ) قرار می دهیم. به مدت بیست دقیقه اجازه می دهیم شربت بر روی حرارت بماند. سپس آن را  از روی گاز برداشته و‌ درون یخچال می گذاریم تا خنک شود.

مرحله ی دوم :

در این مرحله ظرفی مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ  را به همراه ماست درون آن می ریزیم. سپس سرکه را به ظرف اضافه کرده و موادمان را تا جایی که لختگی ‌تخم مرغ از بین برود هم می زنیم . پس از آنکه مواد را به خوبی هم زدیم روغن را به مواد اضافه می کنیم و موادمان را تا جایی که یکدست شود مخلوط می کنیم. سپس بکینگ پودر را اضافه می کنیم.

مرحله ی سوم :

حالا آردی را که سه مرتبه الک کرده ایم را آرام آرام به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. زمانی که خمیرمان بافتی نرم و لطیف پیدا کرد اضافه  کردن آرد را متوقف می کنیم. سپس روی ظرف گودی شکلمان (کاسه) سلفون می کشیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت سی دقیقه در دمای محیط استراحت کند سپس خمیر را از ظرف خارج کرده و بر روی میز کار قرار می دهیم و با وردنه آن را به خوبی پهن می کنیم. سپس آن را به صورت مربع مربع برش زده و دو طرف خمیر را به هم وصل می کنیم تا به شکل مثلت در بیاید پس از آن دو گوشه ی پایین خمیر را به هم وصل کرده و‌می چسبانیم. حالا شیرینی های آماده ی پختمان را داخل ظرفی قرار می دهیم.

مرحله ی چهارم :

تابه ای ( مقداری گود ) را روی حرارت می گذاریم تا  گرم شود سپس روغن را به مقداری که شیرینی درون آن شناور باشد به تابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا حسابی گرم شود. سپس شیرینی ها را یکی یکی درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم شیرینی هایمان به خوبی طلایی شود. به این نکته توجه کنید که پس از آنکه شیرینی ها را از تابه خارج کردیم بلافاصله و به صورت داغ درون شربت ریخته و اجازه می دهیم ده دقیقه داخل آن بماند. سپس آن ها را از شربت در می آورده و‌درون توری می ریزیم تا شربت اضافی آن گرفته شود. و در پایان هم شیرینی ها را با پودر پسته تزئین  می کنیم. شیرینی شما آماده است.

نوش جان

منبع تصویر khanom.e.khoneh2

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب