farsi beauty

روش های درمانی برای از بین بردن جای آبله مرغان در خانه

درمان آبله مرغان
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

درمان های خانگی برای از بین بردن جای آبله مرغان

آبله مرغان یک ویروس مسری است که افراد زیادی در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند. پیدایش واکسن این بیماری را ۹۰٪ کاهش داد، آبله مرغان باعث ایجاد تاول های شدید خارش دار می شود که جای زخم ناشی از خاراندن آن ها تاول های آبله مرغان است که پوست بعد از مدتی آسیب دیده خواهد شد که معمولا به آن بافت اسکار می گویند؛ زخم آبله مرغان به دلیل التهاب پوستی و خاراندن آن ایجاد می شود‌.

درمان آبله مرغان

برخی علائم ویروس آبله مرغان

  • تب
  • کاهش اشتها
  • حالت تهوع
  • درد عضلات
  • ضعف
  • تاول های خارش دار

این علائم در بزرگسالان بیشتر و شدیدتر است، هنگامی که آبله مرغان بروز می دهد لکه های زیادی مانند تاول روی صورت ظاهر می شود که قرمز و خارش دار است. بهترین راه مراقبت این است که در دوران کودکی واکسن آبله مرغان را بزنیم.

درمان آبله مرغان

درمان های خانگی که می توانیم انجام دهیم

جودوسر

برای درمان جای آبله مرغان، مواد طبیعی مانند جودوسر خیلی کمک کننده است، چون خاصیت رطوبت رسانی بالایی دارد و این خاصیت به سلول های پوستی برای بهبود سریع تر کمک می کند.

مقداری جودوسر را با آب در میکسر مخلوط می کنیم وقتی به خمیری نرم تبدیل شد آن را در یخچال قرار می دهیم تا کمی خنک شود و بعد آن را روی جاهایی که از آبله مرغان بوده است با ماساژ قرار می دهیم و پس از ۱۰دقیقه می شوریم.

عسل

عسل دارای خاصیت آبرسانی و التیامی است که برای بهبود سریع تر زخم از آن استفاده می شود. این ماده شگفت انگیز یک نمونه عالی برای درمان جای آبله مرغان است. کمی عسل را با پودر جودوسر مخلوط کنید و خمیر حاصل از آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی زخم خود بگذارید و بعد بشویید.

عسل

جوش شیرین

این ماده با حفظ رطوبت و میزان اسیدیته پوست، به درمان جای آبله مرغان کمک می کند و از ایجاد خارش و التهاب جلوگیری می کند. ۲قاشق غذا خوری جوش شیرین، مقداری آب اضافه کنید وقتی تبدیل به خمیری نرم شد به مدت ۱۵ دقیقه روی جای آبله مرغان ماساژ دهید و با آب سرد بشورید.

آلوئه ورا

این ماده شفاف برای بهبود پوست و هیدراته کردن پوست بسیار عالی است و در بیشتر کرم ها و لوسیون ها از آن استفاده می شود. رورانه دو تا سه مرتبه ژل آلوئه ورا را روی محل زخم جای آبله مرغان قرار دهید و بعد از خشک شدن کامل آن را بشورید.

آلوئه ورا (آلوورا)

روغن نارگیل

این ماده در رطوبت رسانی به پوست بسیار موثر است، حذف سلول های مرده و لایه برداری آن از پوست، بسیار موفق است. حدودا ۴ بار در روز کمی روغن نارگیل را روی زخم جای آبله مرغان ماساژ دهید و بعد از جذب کامل آن روی پوست، صورتتان را بشویید.

کره کاکائو

این کرده از دانه های کاکائو بدست می آید و دارای خاصیت رطوبت رسانی بالایی است و در التیام و درمان جای زخم آبله مرغان به عنوان پاکسازی عمیق پوست عمل می کند. حدودا ۴ بار در روز کمی کره کاکائو را روی زخم جای آبله مرغان ماساژ دهید و بعد از جذب کامل آن روی پوست، صورتتان را بشویید.

لیمو

لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی است و در بازسازی ترمیم بسیار موثر است زیرا با انجام لایه برداری از پوست، روشن کردن رنگ پوست و تحریک کلاژن سازی در آن، بافت پوست را بسیار بهبود می بخشد. مقداری آب لیموی تازه را با پنبه به روی محل زخم ناشی از جای آبله مرغان بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه پوستتان را بشویید.

لیمو

روغن اسطوخدوس

این روغن در جوانسازی پوست بسیار موثر است به خصوص برای کسانی که می خواهند جای درمان آبله مرغانشان از بین برود. روزانه ۲ مرتبه روغن اسطوخدوس را روی محل زخم جای آبله مرغان قرار دهید و ماساژ دهید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب