farsi beauty

طرز تهیه ی چیکن یاکیتوری یا جوجه کباب خوشمزه به سبک ژاپنی

چیکن یاکیتوری

چیکن یاکیتوری یکی از غذاهای ایرانی پسند ژاپنی است که طعمی عالی داشته و یکی از پر طرفدار ترین غذاهای ژاپنی است. جهت آموزش آشپزی این غذای خوشمزه در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم :

سینه ی مرغ

۶۰۰ گرم

سویت سس

یک چهارم پیمانه

آب

یک چهارم پیمانه

شکر قهوه ای

۲ قاشق غذاخوری

نشاسته  ذرت

۱ قاشق غذاخوری

سرکه سیب

۱ قاشق غذاخوری

زنجبیل

۱ قاشق چایخوری

سیر

۲ حبه

روغن کنجد

۱ قاشق غذاخوری

نمک و‌ فلفل

به مقدار   کم

پیازچه خرد شده

یک چهارم پیمانه

کنجد

۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت جوجه کباب ژاپنی ( Chicken Yakitori )

مرحله ی اول :

در ابتدا استخوان های مرغ را خارج کرده و مرغ را به خوبی شست و شو می دهیم. و به شکل مکعبی کوچک می بریم. سپس نوبت به تهیه ی سس می رسد. برای این منظور سویا سس، سرکه سیب، آب، نشاسته ذرت، شکر قهوه ای، زنجبیل، سیر، نمک و‌ فلفل را مخلوط می کنیم و داخل قابلمه ای کوچک می ریزیم. و روی حرارت ملایم گذاشته و ‌مدام هم می زنیم تا سس غلیظ شود . ( در ریختن نمک دقت کنید زیرا سویا سس طعمی شور دارد. )

مرحله ی دوم :

در این مرحله دو قاشق پیازچه ی خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا موادمان یکدست شوند و سپس تابه را کنار می گذاریم تا سس خنک شود. در ادامه دو تا سه قاشق از سس را با مرغ ها مخلوط کرده و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مرغ ها طعم دار شوند .اگر سیخ فلزی در دسترس نداشتید ده عدد سیخ چوبی را بیست دقیقه در آب بخیسانید تا در برابر حرارت نسوزد.

مرحله ی سوم :

در این مرحله مرغ ها را به سیخ کشیده و تابه چدن را روی حرارت می گذاریم و با روغن کنجد تابه را چرب می کنیم. سپس سیخ ها را داخل تابه چیده و هر طرف سیخ را به مدت سه الی چهار دقیقه سرخ می کنیم. زمانی که می خواستیم مرغ را طبخ کنیم باقی مانده ی سس را با قلم بر روی مرغ ها مالیده و با پیازچه و کنجد تزئین می کنیم. در نهایت با توجه به سلیقه مان غذا را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم. نوش جان

چیکن یاکیتوری

منبع تصاویر noryaki.ro و foodinaminute_

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب