farsi beauty

طرز تهیه مرغ کره ای با سس سیر و لیموی مخصوص و پرطرفدار رستورانی

مرغ با سس کره و لیمو

اگر به دنبال غذایی خوش طعم و متفاوت هستید که در عین سادگی بسیار عالی است ما یک پیشنهاد عالی داریم. این غذا نوعی کباب آبدار است که با سس کره و لیمو طعم عالی اش چند برابر شده است. پس با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی پخت مرغ با سس کره و لیمو آشنا کنیم.

مواد لازم ( برای سه تا چهار نفر ) :

کره ( نرم )               

۱۵۰ گرم

رزماری، پاپریکا و پودر سیر   

به مقدار لازم

پوست لیمو ترش    

۱ قاشق سوپ خوری

آبلیمو

نصف پیمانه ( ۱۲۵ میلی لیتر )

سیر  

۶ حبه

جعفری خرد شده             

 ۲ قاشق سوپ خوری

نصف مرغ                

۷۰۰ گرم

پیاز  

۱ عدد ( کوچک )

نمک، فلفل، زردچوبه             

به میزان لازم

طرز تهیه مرغ با سس کره و لیمو

مرحله اول :

در ابتدای کار ظرفی گودی شکل برمی­داریم. سپس کره را به همراه ادویه جات، نمک، فلفل، آب و پوست لیمو ترش و جعفری خرد شده به آن اضافه می کنیم. پس از آن سیر هایمان را رنده یا له کرده و داخل ظرف می ریزیم و مخلوط می کنیم. حالا گوشت مرغمان را به اندازه های دلخواه و مناسب برش می­دهیم و مرغ ها را داخل ظرف (موادمان) می ریزیم و درب آن را می گذاریم و اجازه می دهیم مرغ ها دو ساعت در مواد مانده و طعم دار شوند.

مرحله ی دوم :

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس ظرفی مناسب فر انتخاب می کنیم و مرغ های طعم دار شده را به همراه پیاز و باقی مانده ی آبلیمو، کره و سیر به ظرف اضافه می کنیم.‌ سپس با فویل ظرفمان را به خوبی می پوشانیم.

مرحله ی سوم :

ظرف را داخل فری که با دمای ۲۲۰ درجه از قبل روشن کرده ایم تا حسابی گرم شود میگذاریم. و زمان می دهیم که  مرغمان به مدت یک ساعت درون فر پخته شود. سپس فویل را برداشته و گریل فر را روشن می کنیم. ( حدودا پنج دقیقه ) در این قسمت صبر می کنیم تا روی مرغمان حسابی طلایی شود. سپس آن را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن با انواع سبزیجات مثل لوبیا سبز، لیمو تازه و گوجه گیلاسی سرو می کنیم. مرغ شما آماده است.

نوش جان

منبع تصویر cancookshop

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب