farsi beauty

طرز تهیه چیکن تیکا ماسالا خوشمزه به سبک اصیل هندی

چیکن تیکا ماسالا

چیکن تیکا ماسالا نوعی کباب خوشمزه ی جهانی است که متعلق به کشور هند بوده و طعمی فوق العاده دارد. برای مشاهده ی آموزش دستور پخت چیکن تیکا ماسالا در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر :

سینه مرغ

۱ عدد کامل

ماست چکیده

۳ قاشق غذاخوری

ادویه گرام ماسالا

۱ قاشق غذاخوری

پودر سیر

یک دوم قاشق چایخوری

پودر زنجبیل

یک دوم قاشق چایخوری

پودر دارچین

یک دوم قاشق چایخوری

زردچوبه

یک دوم قاشق چایخوری

فلفل قرمز

یک چهارم قاشق چایخوری

نمک

به مقدار کافی

سیخ چوبی

به تعداد کافی

دستور پخت چیکن تیکا ماسالا ( مرغ ادویه ای )

در مرحله ی اول گوشت مرغ را مزه دار می کنیم :

در ابتدای کار گوشت مرغ را به تکه های کوچک مانند جوجه کباب تقسیم می کنیم. حالا کاسه ای بزرگ انتخاب کرده و ماست، ادویه گرام ماسالا، پوست سیر، پودر زنجبیل، پودر دارچین، زردچوبه، فلفل قرمز و نمک را داخل کاسه ریخته و با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس تکه های مرغ را داخل کاسه ریخته و به خوبی زیر و رو می کنیم تا موادمان تمام نقاط مرغ را در بر بگیرد.

در مرحله ی دوم اجازه می دهیم تکه های مرغ همراه با مواد استراحت کند :

حالا روی کاسه را به کمک سلفون می پوشانیم و به مدت دو ساعت داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند. اگر زمان کافی نداشتیم می توانیم پس از طعم دار کردن تکه های مرغ را بلافاصله کباب کنیم. در ادامه سیخ های چوبی را به مدت بیست دقیقه داخل کاسه ی آب یخ می گذاریم تا هنگام کباب کردن نسوزد.

در مرحله ی سوم کباب ها را سیخ می کشیم :

در مرحله ی سوم تکه های مرغ را به سیخ می کشیم. سپس سمت گریل تابه را بر روی حرارت متوسط می گذاریم. می توانیم مقداری روغن داخل تابه ریخته و یا بدون روغن کباب را بپزیم. پس از آنکه تابه به خوبی داغ شد سیخ ها را داخل تابه چیده و زمان می دهیم هر سمت کباب ها به مدت سه دقیقه پخته شود. حالا غذای ما حاضر است. آن ها را داخل ظرف مورد نظر ریخته و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

منبع تصویر kochrezepte

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب