farsi beauty

طرز تهیه اسنک مرغ و قارچ خوشمزه خانگی

اسنک مرغ

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی اسنک مرغ آشنا کنیم. اسنک مرغ نوعی غذای جهانی است که طعمی فوق العاده داشته و احتمالا کودکان شما عاشق ظاهر و طعم آن خواهند شد. این غذا بسیار ساده آماده شده و می توان در زمان کوتاهی آن را تهیه کرد. برای مشاهده ی آموزش اسنک مرغ با ما همراه باشید.

مواد لازم اسنک مرغ برای چهار نفر :

قارچ

۴۰۰ گرم

فیله مرغ

۴ عدد

پیاز

۱ عدد درشت

نان تست

۱۲ عدد

فلفل دلمه ای

۱ عدد

پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

روغن و زردچوبه

به میزان لازم

دستور پخت اسنک مرغ

مرحله ی اول، تفت دادن پیاز همراه با مواد دیگر :

در ابتدای کار پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و پیاز را همراه با روغن داخل تابه می ریزیم. پس از آنکه پیاز سبک و شیشه ای شد زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا ادویه ها به خورد پیاز بروند. سپس فیله های مرغ را که به صورت نگینی خرد کرده ایم را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا فیله ها رنگشان تغییر کند. در ادامه فلفل دلمه ای و قارچ را به شکل نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ی دوم، کنار گذاشتن مواد و آماده کردن اسنک :

پس از آنکه قارچ و فلفل دلمه ای را داخل تابه ریختیم موادمان را به خوبی تفت می دهیم تا قارچ آب انداخته و آب اضافی اش گرفته شود. سپس مقداری نمک و ادویه داخل تابه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا حرارت را خاموش کرده و تابه را کنار می گذاریم. در ادامه به کمک چاقویی تیز و مناسب اطراف نان تست را جدا می کنیم. سپس مقداری از مایه مرغ روی نان ریخته و به مقدار دلخواه پنیر روی آن می ریزیم. در ادامه یک نان تست دیگر را به همان روش برش زده و بر روی نان تستی که مایه مرغ و پنیر پیتزا بر رویش ریخته ایم قرار می دهیم و با دست فشار می دهیم تا نان ها به هم بچسبند.

مرحله ی سوم، قرار دادن اسنک داخل ساندویچ ساز :

به این نکته توجه کنید که می بایست مواد را در وسط نان تست قرار دهیم به قدری که مواد از کناره های نان تست به اندازه ی یک سانتی متر فاصله داشته باشد. تا هنگام پخت اسنک ها، مواد از نان بیرون نریزد. حالا نان تست را داخل ساندویچ ساز قرار داده و درب ساندویچ ساز را می بندیم. پس از آنکه اسنکمان حاضر شد آن را از ساندویچ ساز خارج کرده و به کمک چاقو از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم. در پایان هم اسنک مرغمان را داخل ظرفی مناسب قرار داده و به همراه سس کچاپ میل می کنیم. نوش جان

منبع تصاویر snacktopoli

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب