farsi beauty

طرز تهیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ ساده و خوشمزه خانگی

کتلت مرغ

کتلت مرغ یکی از غذاهای ساندویچی می باشد که بصورت فینگرفود نیز سرو می گردد، این کتلت را میتوان با نان باگت، نان تست و نان تافتون میل کرد. کتلت مرغ بدون تخم مرغ یک کتلت با رسپی متفاوت می باشد که با فیله مرغ و ادویه های مختلف به همراه پیاز و اندکی آرد گندم تهیه می گردد. این غذای مقوی به سرعت آماده میگردد و میتوانید به عنوان وعده شام نیز از آن استفاده کنید. این کتلت ها معمولاً بایستی در روغن زیاد به صورت معلق سرخ شوند تا طعم و مجعد بودن خود را حفظ کنند.

مواد اولیه کتلت مرغ بدون تخم مرغ :
سینه مرغ 1 عدد کامل
سیب زمینی خام2 عدد
پیاز3 عدد
سیر2 عدد
آرد گندم1 قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار لازم
زردچوبه و پولبیبر (فلفل ترکیه ای)به مقدار لازم
زعفران دم کشیده2 قاشق مربا خوری
کاهوبه مقدار لازم
سبزیبه مقدار دلخواه
سسبه نوع و میزان دلخواه

دستور پخت کتلت مرغ بدون تخم مرغ

مرحله اول؛ چرخ کردن مرغ :

 در این مرحله ابتدا بایستی مرغ را خوب بشویید و فیله مرغ را به صورت تکه های متوسط و بزرگ برش بزنید و مرغ ها را با چرخ گوشت چرخ کنید؛ سپس سیب زمینی ها را شسته و به همراه آن پیاز را نیز بشویید و آنها را پوست بگیرید.

مرحله دوم؛ رنده کردن و افزودن ادویه جات :

 اکنون پیازها و سیب زمینی را درون کاسه ای رنده کرده و آب آنها را حسابی بچلانید 《می توانید این کار را با دستانتان انجام دهید》 سپس ادویه ها، زعفران و آرد را به محتویات اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید؛ پس از اندکی ورز دادن روی کاسه تان را با یک سلفن نازک بپوشانید و محتویات را درون یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی مزه دار شود.

مرحله سوم؛ سرخ کردن کتلت مرغ :

در این مرحله بایستی مواد را از درون یخچال بیرون آورده سپس کمی از مواد را با قالب و یا با دستانتان به صورت دلخواه شکل دهید و آنها را درون تابه ای که با میزان روغن متناسب از قبل پر کرده اید سرخ کنید 《توجه داشته باشید میزان روغن در سرو این غذا باید کمی بیشتر از سرو سرخ کردنی های دیگر باشد بنابراین بایستی به خوبی توجه داشته باشید که کتلت مرغ تان نسوزد و سریعاً آنها را برگردانید》پس از سرخ شدن هر دو طرف کتلت مورد می توانید آن را در کنار سس دلخواهتان به همراه سبزی یا کاهو سرو کنید.

منبع تصویر parisa.cooking_

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب