farsi beauty

طرز تهیه خورش مرغ کاری خوشمزه به سبک هندی

خورش مرغ کاری

خورش مرغ کاری نوعی خورش خوش طعم  جهانی است که متعلق به کشور هند می باشد و در سراسر جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است.  برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی خورش مرغ کاری در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم خورش مرغ کاری برای دو نفر :

سینه مرغ

۲ تکه

پیاز

۱ عدد متوسط

سیر

۲ حبه

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

پودر کاری

۱ قاشق چایخوری

کره

۲۵ گرم

خامه صبحانه

۲ قاشق غذاخوری

جعفری

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

دستور پخت مرغ کاری

در مرحله ی اول پیاز و سیر را داخل تابه تفت می دهیم :

در ابتدای کار استخوان های سینه ی مرغ را خارج کرده و آن را به اندازه ی دو برابر گوشت خورشی خرد می کنیم. سپس پیاز را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد می کنیم. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و روغن را همراه با پیاز داخل تابه می ریزیم. سپس پیاز را به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. حالا سیر را له کرده و داخل تابه می ریزیم. سیر را تنها در حدی که عطر آن بلند شود تفت می دهیم.

در مرحله ی دوم رب گوجه فرنگی را همراه با مواد دیگر به تابه اضافه می کنیم :

در مرحله ی دوم رب گوجه فرنگی را همراه با ادویه کاری و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا عطر خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. حالا مرغ های تکه تکه شده را به تابه اضافه کرده و مقداری تفت می دهیم. در ادامه کره و مقداری نمک را به موادمان اضافه می کنیم و به مدت پنج دقیقه به خوبی تفت می دهیم.

در مرحله ی سوم آب جوش و باقی مواد را اضافه کرده و سرو می کنیم :

در مرحله ی سوم نصف فنجان آب جوش را داخل تابه ریخته و زمان می دهیم تا مرغ با حرارتی ملایم پخته شود. پس از گذشت ده دقیقه خامه ی صبحانه را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا زمان می دهیم خورش به مدت پنج الی ده دقیقه بر روی حرارت بماند تا به خوبی جا بیفتد. در پایان هم جعفری خرد شده را اضافه کرده و سپس خورش را در ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه نان سرو می کنیم. خورش مرغ کاری حاضر است.

منبع تصویر kleines_kulinarium

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب