farsi beauty

طرز تهیه کراکوئر مرغ سوخاری خوشمزه و مجلسی

کراکوئر مرغ

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت کراکوئر مرغ و برنج آشنا کنیم. این غذا یکی از غذا های خوش طعم و ‌محبوب بین المللی است که قطعا امتحان آن خالی از لطف نخواهد بود. با ما همراه باشید.

مواد لازم :

فیله مرغ

۵۰۰ گرم

برنج

۱ پیمانه

تخم مرغ

۱ عدد

آب لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

شیر

یک سوم پیمانه

سیر

۳ حبه

پودر سوخاری

۱ لیوان

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به مقدار کافی

پودر پیاز، پاپریکا و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت کراکوئر مرغ و برنج

مرحله ی اول ( آبکشی برنج و  ترکیب آن با مواد ) :

در ابتدا چهار لیوان آب داخل یک قابلمه متوسط ریخته و بر روی حرارت می گذاریم تا آب به جوش بیاید. سپس برنج را داخل آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا به مدت سی دقیقه بپزد. پس از سی دقیقه برنج را از روی حرارت برداشته و آبکش می کنیم و اجازه می دهیم تا آب آن خارج شود. در ادامه مرغ را همراه با برنج، شیر، سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پیاز و پاپریکا درون میکسر می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله ی دوم ( اضافه کردن مواد و ترکیب نهایی ) :

پس از آنکه موادمان یکدست شد تخم مرغ را شکسته و آن را به همراه لیمو ترش به موادمان اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم. سپس آرام آرام آرد سوخاری را به مواد اضافه کرده و‌ آن را میکس می کنیم تا به خوبی منسجم شود. زمانی که مایه کراکوئر منسجم شد اضافه کردن آرد سوخاری را متوقف می کنیم. حالا مواد را از داخل میکسر خارج کرده و داخل کاسه ای مناسب می ریزیم سپس روی کاسه را می پوشانیم و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله ی سوم ( سرخ کردن کراکوئر ها ) :

 در این مرحله کاسه را از یخچال خارج کرده و از موادمان  به اندازه ی نارنگی بر میداریم و آن ها را به شکل گلوله در می آوریم. سپس تابه ای گود بر روی حرارت گذاشته و داخل آن روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. در نهایت کراکوئر ها را به تابه اضافه کرده و به شکل یکدست سرخ می کنیم. پس از آنکه سرخ شدند آن ها را داخل دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. و در پایان ‌هم در ظرف مورد نظرمان منتقل کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع تصویر sara.photography68

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب