farsi beauty

طرز تهیه ی کوکی مرغ به روش متفاوت

طرز تهیه کوکی مرغ

یکی از معروف ترین غذا های کشور ترکیه کوکی مرغ است که با ترکیبات متنوع و خوشمزه ای که در آن بکار می رود درست می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با دستور پخت کوکی مرغ آشنا کنیم.

 

مواد لازم برای 4 نفر

500 گرم

سینه و ران مرغ

1 عدد

تخم مرغ

ا عدد بزرگ

پیاز

2 حبه

سیر

1 عدد

فلفل سبز

چند برگ

جعفری

4 قاشق غذاخوری

آرد سوخاری

نوک قاشق چای خوری

زیره

به مقدار لازم

روغن

به مقدار لازم

ادویه

 

دستور پخت کوکی مرغ

مرحله اول ( میکس گوشت مرغ و تخم مرغ )

در ابتدا باید برای درست کردن یک کوکی مرغ خوشمزه گوشت مرغ را با میکسر، میکس کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه تخم مرغ را به کاسه ای که گوشت مرغ میکس شده را در آن ریخته ایم اضافه می کنیم.

مرحله دوم ( اضافه کردن سیر و پیاز و آرد سوخاری و...)

در مرحله دوم سیر و پیاز را باید رنده کرده و بعد از گرفتن آب اضافی شان آن ها را به کاسه اضافه کرد. در ادامه درست کردن این کوکی خوشمزه باید جعفری خرد شده را به همراه زیره، آرد سوخاری، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه کنیم.

مرحله سوم ( استراحت دادن به ترکیب برای بهتر مزه دار شدن )

حالا نوبت آن است که مواد را با یکدیگر ترکیب کنیم و بعد کاسه را با سلفون بپوشانیم. بعد از انجام این مراحل کاسه پوشیده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم و بعد از گذشت این زمان کاسه را از یخچال بیرون می آوریم، حال میبینیم که طعم مواد به خوبی با یکدیگر تلفیق شده اند.

مرحله چهارم ( گرم کردن تابه و روغن )

با قراردادن تابه بر روی گاز و ریختن روغن در آن این مرحله را شروع می کنیم. کمی صبر می کنیم تا روغن گرم شود الان نوبت آن است که مواد کوکی را برداریم و آن ها را به شکلی گرد در بیاوریم.

مرحله پنجم ( سرخ کردن کوکی ها  )

کوکی هایی را که به شکلی گرد درست کرده بودیم را با کف دست تخت می کنیم و درون تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند. بعد از سرخ شدن یک طرف کوکی آن را برگردانید تا طرف دیگر کوکی نیز سرخ شود.

مرحله ششم (گرفتن روغن اضافی و سرو )

پس از اتمام سرخ شدن کوکی ها باید آن ها را بر روی توری فلزی قرار دهیم (از دستمال حوله ای هم می شود استفاده کرد) تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. خب حال نوبت آن است که کوکی های آماده شدهمان را در ظرف بچینیم و از خوردن آن ها لذت ببریم.

منبع عکس: darchin_58

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب