farsi beauty

طرز تهیه کیک مرغ و گردوی مجلسی خوش طعم و لاکچری برای انواع مهمانی ها و تولد ها

کیک مرغ

کیک مرغ همانند سالاد های سرد معروف مثل سالاد ماکارونی و سالاد الویه طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهد. کیک مرغ ترکیبی از چند ماده مقوی بوده که در میهمانی ها و جشن ها نیز از آن استفاده می کنند. این غذا تقریباً سرد است و بهتر است آن را با نوشیدنی های طبع گرم میل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این قسمت از آموزش آشپزی به شما عزیزان طرز تهیه کیک مرغ را یاد دهیم.

مواد لازم:

نان تست

1 بسته

ماست خامه ای

½ لیوان

نمک

به مقدار لازم

فلفل سیاه

به مقدار لازم

سس مایونز

1 لیوان

چوب دارچین یا پودر دارچین

به مقدار دلخواه

خیارشور

½ لیوان

پیاز کوچک

1 عدد

گردو

1 لیوان

جعفری

½ لیوان

پیازچه

1 لیوان

سینه مرغ

2 عدد

تخم مرغ

2 عدد

دستور پخت کیک مرغ

مرحله اول، پخت مرغ:

در این مرحله قابلمه ای را تهیه کرده قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت مناسب قرار دهید و مرغ ها را درون آن بیندازید، سپس پیاز ها را پوست گرفته نگینی خرد کنید و آن را درون قابلمه مرغ قرار دهید، شما باید در این مرحله کمی دارچین نیز به مرغ اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مرغ روی حرارت ملایم پخته شود.

مرحله دوم، پخت تخم مرغ:

در این مرحله قابلمه کوچکتر آماده کنید و درون آن آب بریزید و تخم مرغ ها را در کیسه فریزر قرار داده و آن را گره بزنید و درون قابلمه بگذارید، تخم مرغ ها را به مدت 20 دقیقه آبپز کنید و به سراغ آماده سازی بقیه مواد بروید.

مرحله سوم، خرد کردن جعفری، پیازچه و گردو:

در این مرحله جعفری را با پیازچه بشورید و آنها را آبکشی کنید و منتظر بمانید تا خشک شود بعد از آن روی تخته مناسب آنها را خرد کرده و تخم مرغ های آبپز شده را پوست بگیرید و درون ظرفی رنده کنید اکنون محتویات رنده شده را به پیازچه و جعفری اضافه کنید سپس گردو ها را اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله چهارم، ریش ریش کردن مرغ:

در این مرحله مرغ را از قابلمه درآورد اجازه دهید خنک شود و سپس آن را ریش ریش کنید و به تخم مرغ، جعفری و پیازچه اضافه کنید؛ اکنون نوبت شستشوی خیارشور ها می باشد پس از شستن آنها روی تخته متناسب خیارشور را برش بزنید و به بقیه مواد اضافه کنید، درون ظرفی دیگر ماست، نمک، فلفل سیاه و سس مایونز را ترکیب کرده و روی مواد بریزید.

مرحله پنجم، اضافه کردن نان تست:

مواد را به خوبی زیر و رو کنید تا سس به خورد مرغ و تخم مرغ برود، سپس نان تست را آماده کنید و لبه های آن را با چاقو ببرید؛ ظرف متناسبی را تهیه کرده و کف آن را با نان تست پوشش دهید و روی نان ها مواد مورد نظر را بریزید، این کار را لایه به لایه انجام دهید و روی هر لایه نان تست قرار داده و دوباره مواد را بریزید. در آخرین لایه کیک مرغ بهتر است سس مایونز را کاملاً به صورت یک کاور روی محتویات پوشش دهید و بعد روی ظرف سلفون بپیچید.

مرحله پنجم، استراحت دادن مواد:

چهار ساعت کیک را درون یخچال گذاشته و به آن زمان دهید تا خنک شود پس از آن میتوانید کیک را با نوشیدنی مورد علاقه تان سرو کنید.

کیک مرغ

منبع تصاویر saharhosseiniy و mania.fingerfood_urmia

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب