farsi beauty

طرز تهیه چیکن برگر ( برگر فیله مرغ ) خانگی خوشمزه

چیکن برگر

چیکن برگر یا برگر فیله مرغ، نوعی برگر است که به جای استفاده از گوشت در آن، از مرغ استفاده می شود.

چیکن برگر معمولاً برای افرادی که به گوشت قرمز حساسیت دارند و یا گروه خونی دارند که با مصرف گوشت قرمز در تضاد است، غذای مناسبی می باشد. این غذای فست فودی در تمامی برگر فروشی ها نیز سرو می شود؛ اما طرز تهیه آن در هر قسمت از جوامع متفاوت است، اکنون با یک دستور خوشمزه و حرفه ای به روش رستورانی به شما عزیزان طرز تهیه چیکن برگر را آموزش می دهیم.

مواد لازم :

سینه مرغ

800 گرم

پنیر پیتزا

6 ورق

آرد سوخاری

6 قاشق غذاخوری

پیاز

1 عدد

سس کچاپ

به مقدار دلخواه

سس مایونز

به مقدار دلخواه

سس خردل

1 قاشق چایخوری

پودر سیر

⅕ قاشق چای خوری

نمک

به مقدار لازم

فلفل سیاه

به مقدار کافی

پنیر گودا

به مقدار کافی

نان برگر

به مقدار کافی

دستور پخت چیکن برگر

مرحله اول :

ابتدا مرغ ها را بشویید و فیله مرغ را به تکه های کوچک برش داده، سپس آنها را درون چرخ گوشت بریزید و محتویات چرخ گوشت را درون کاسه های مناسب ریخته و بگذارید مرغ ها چرخ شود.

مرحله دوم :

پوست پیاز را جدا کرده و پیاز ها را بشویید.

پیاز ها را ریز رنده کنید و آب پیاز را بخوبی بگیرید، سپس پیازها را به کاسه مرغ اضافه کنید؛ و به خوبی فیله چرخ شده مرغ و پیاز را هم بزنید.

مرحله سوم :

اکنون پودر سوخاری، پودر سیر، پنیر پیتزا، نمک و فلفل را به همراه سس خردل به مرغ اضافه کنید و ورز بدهید 《توجه داشته باشید، ورز دادن زیادی محتویات باعث سفت شدن چیکن برگر می شود》

مرحله چهارم :

اکنون قالب برگر که از قبل حاضر کرده‌اید، کیسه فریزر درون آن گذاشته و آن را با مقداری از روغن چرب کنید، سپس تکه ای از برگر را جدا کرده و درون قالب بگذارید و با پشت قاشق فشرده کنید.

مرحله پنجم :

برگر را با کیسه فریزر از قالب خارج کرده و سپس اطراف آن هم با کیسه فریزر به خوبی بپوشانید و درون یخچال قرار دهید، حال بگذارید به مدت زمان یک ساعت مواد استراحت کند، در این مدت تابه کوچکی را روی حرارت زیاد بگذارید و قارچ ها را شسته و به صورت درشت برش بزنید، سپس آنها را سرخ کنید 《برای اینکه قارچ ها سیاه نشود می توانید از آبلیمو و نمک استفاده نمایید》

مرحله ششم :

پس از مدت زمان یک ساعت، برگرها را از یخچال خارج کرده و بگذارید با دمای اتاق یکسان شود. سپس تابه ای را روی حرارت مناسب و متوسط قرار داده و با روغن چرب کنید.

مرحله هفتم :

برگر را از کیسه فریزر جدا کنید و درون تابه بیندازید و به مدت 5 دقیقه به برگرها فرصت دهید تا سرخ شود 《توجه داشته باشید اگر از تابه گریل استفاده نمی‌کنید بهتر است برای عدم پف کردن برگرها را با چنگال حفره دار کنید》

مرحله هشتم :

هنگامی که یکی از طرفین برگر سرخ شد آن را برگردانید؛ بر روی قسمتی که  سرخ شده است یک لایه پنیر گودا و یک لایه پنیر پیتزا قرار دهید و بگذارید تا پنیر ها آب شود، در این فرصت نان همبرگر را به خوبی از وسط برش بزنید و در طرفین آن سس خردل یا سس کچاپ بریزید.

مرحله دهم :

برگر ها را درون آن قرار دهید و با کاهو، قارچ، خیارشور، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری آن را تکمیل کنید.

چیکن برگر

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب