farsi beauty

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی خوشمزه و سالم

کالباس

کالباس یکی از غذاهای محبوب در بین نوجوانان و کودکان می باشد و طرفداران خاصی را به خود اختصاص می دهد، از آنجا که بعضی از خانواده ها نمی خواهند که کالباس کارخانه ای را مصرف کنند می توانند آن را در منزل تهیه و میل کنند. از کالباس در برخی غذاها مانند اسنک، پیتزا، ساندویچ سرد، انواع سالاد ها و غیره استفاده می شود. در این قسمت از آموزش آشپزی شما عزیزان میتوانید کالباس را در منزل تهیه کنید و آن را مصرف کنید.

مواد لازم:

زرده تخم مرغ

3 عدد

هویج

1 عدد

قارچ

6 عدد

سیر

2 حبه

فیله مرغ

1 عدد

آرد گندم

¼ لیوان

روغن مایع

4 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

¼ لیوان

دارچین

به مقدار لازم

هل

به مقدار دلخواه

جز هندی

به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به مقدار لازم

آویشن

به مقدار دلخواه

پودر سیر

به مقدار دلخواه

دلخواه تخم گشنیز

در صورت تمایل

پسته

در صورت تمایل

دستور تهیه کالباس خانگی مرغ

اولین مرحله، جدا کردن استخوان از فیله مرغ:

ابتدا استخوان های فیله مرغ را جدا کنید و آنها را بشویید، سپس سیر ها را جدا کرده و آنها را پوست بگیرید.

دومین مرحله، چرخ کردن فیله مرغ:

اکنون باید فیله مرغ را با سیر ها چرخ کنید و درون ظرفی متناسب بریزید و بعد از آن نیز ادویه ها را آسیاب کرده و به محتویات کاسه اضافه کنید.

سومین مرحله، اضافه کردن نشاسته ذرت، تخم مرغ و روغن:

در این مرحله باید تخم مرغ ها را به همراه نشاسته ذرت و روغن مایع به محتویات کاسه اضافه کنید و سپس یک بار دیگر محتویات را چرخ کنید تا به خوبی له و یکدست شود.

چهارمین مرحله، اضافه کردن آرد، پسته و هویج:

در این مرحله آرد را به آرامی به محتویات چرخ شده اضافه کنید و به خوبی ورز دهید اکنون می توانید هویج را آبپز کنید و به صورت حلقه ای خرد کرده و با قارچ و پسته  به مایه کالباس اضافه کنید، پس از مخلوط کردن مواد اگر مایه کالباس کمی شل و وارفته شد آرد را بیشتر اضافه کنید و ورز دهید؛ سپس می توانید مایه کالباس را روی یک سلفون تمیز پهن کنید و آن را محکم به شکل رول ببندید.

پنجمین مرحله، پخت کالباس:

در این مرحله چند بار دیگر سلفون را دور کالباس بپیچید تا آب و محتویات دیگر درون آن نفوذ نکند، پس از آن درون قابلمه ای متناسب آب ریخته و حرارت گاز را زیاد کنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید، اکنون شما باید رول کالباس را درون یک ظرف فلزی قرار دهید و آن را درون آب جوش بگذارید، به محتویات درون قابلمه یک ساعت اجازه دهید تا به طور کامل بپزد هنگامی که کالباس پخته شد آن را در فریزر نگهداری کنید و هر وقت خواستید کالباس میل کنید رول را باز کرده، آن را برش دهید و سپس سرو کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب