farsi beauty

طرز تهیه کرپ مرغ و اسفناج خوشمزه با سس بشامل

کرپ مرغ و اسفناج

اگر مایلید  یک پیش غذای فوق العاده و جدید برای مهمان ها یا اعضای خانواده تان  آماده کنید که عاشق طعم و ظاهر آن شوند. انتخاب درستی کرده اید. کرپ اسفناج و‌ مرغ یک پیش غذای خوشمزه و شیک است که می توانید در مواقعی به جای نهار یا شام هم از آن استفاده کنید. این غذای معرکه با رسپی های متنوع و مختلفی پخته می شود. برای مشاهده ی آموزش کرپ مرغ و اسفناج در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کرپ مرغ و اسفناج :

آرد

سه چهارم لیوان

آب

نصف لیوان

شیر

نصف لیوان

نمک

به مقدار لازم

پودر سیر

به مقدار لازم

روغن مایع

۱ قاشق غذاخوری

 

مواد میانی :

تخم مرغ

۳ عدد

فیله مرغ

۲۰۰ گرم

پودر پیاز، پودر سیر و نمک

به مقدار لازم

اسفناج ( بخار پز شده )

۱ لیوان

 

مواد لازم برای سس بشامل :

کره

۲۰ گرم

آرد

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به مقدار لازم

شیر

۱ لیوان

دستور پخت کرپ مرغ و اسفناج

در مرحله ی اول کرپ را تهیه می کنیم :

در مرحله ی اول کاسه ای مناسب انتخاب می کنیم. سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا لختگی آن از بین برود. حالا پودر سیر و نمک را داخل کاسه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه آرد، شیر، آب و روغن مایع را درون کاسه ریخته و هم می زنیم. سپس موادمان را از صافی رد می کنیم تا مایعی یک دست ایجاد شود. حالا تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم و کف آن را با کمی روغن چرب می کنیم. وقتی تابه به خوبی گرم شد یک ملاقه از مایه کرپ داخل تابه ریخته و به کمک قاشق در کف تابه پهن می کنیم تا کاملا یکدست و نازک شود. زمانی که کرپ شروع به حباب زدن کرد ‌و اطرافش سفت شد آن را برگردانده و طرف دیگرش را هم سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام کرپ ها سرخ کرده و  کنار می گذاریم .

در مرحله ی دوم مواد داخل کرپ را آماده می کنیم :

 در این مرحله فیله مرغ را به صورت ریز خرد می کنیم . سپس تکه های فیله را  با پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل مزه دار می کنیم. سپس اسفناج ها را شسته و بخار پز می کنیم. زمانی که اسفناج ها کاملا پختند آنها را ریز کرده و کنار‌ می گذاریم. حالا تابه ای مناسب روی حرارت گذاشته و مرغ ها را داخل تابه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. سپس اسفناج را داخل تابه ریخته و به خوبی تفت می دهیم. سپس حرارت را خاموش کرده و کنار می گذاریم.

در مرحله ی سوم سس بشامل را آماده می کنیم :

برای تهیه ی سس بشامل کافی است قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و آن را روی حرارت بگذاریم سپس کره را به آن اضافه کرده و زمان می دهیم تا کره به طور کامل در قابلمه ذوب شود سپس آرد را داخل قابلمه ریخته و‌ تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. حالا شیر را به مخلوط آرد و کره اضافه کرده و به صورت ممتد هم می زنیم تا غلیظ شود. در ادامه نمک و فلفل را به سس اضافه کرده و آن را از روی حرارت بر می داریم.

در مرحله ی چهارم کرپ ها را آماده کرده و داخل فر می گذاریم :

در این مرحله قالب مناسبی برای فر انتخاب کرده و کف آن را سس می زنیم. حالا روی کرپ ها کمی سس می زنیم و از مخلوط مرغ و اسفناج روی آن می ریزیم و کرپ ها را به صورت بقچه بسته و داخل قالب بر روی سس قرار می دهیم. در ادامه داخل  قالب راز کرپ هایی که درست کرده ایم می چینیم. در نهایت از سس های باقی مانده بر روی تمام کرپ ها ریخته و فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم و ظرف را به مدت پانزده دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا غذایمان به خوبی پخته شود در پایان هم چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی کرپ ها طلایی شود. کرپ اسفناج و مرغ ما آماده است.

منبع تصویر ashpazii_turkish

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب