farsi beauty

طرز تهیه مربای آلبالو خوشمزه خانگی

مربا آلبالو

مربای آلبالو یکی از پر طرفدار ترین مرباهای ایرانی است که به عنوان صبحانه مصرف شده و دارای طعمی فوق العاده است. اکثر افرادی که عاشق مربای آلبالو هستند به دنبال روشی هستند که بتوانند به سادگی در منزل مربای آلبالویی مثل مرباهای بازاری درست کرده و از طعم آن لذت ببرند .بنابر این با ما همراه باشید تا در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی شما را با روش آماده سازی مربای آلبالو آشنا کنیم.

مواد لازم مربای آلبالو :

آلبالو

۱ کیلو گرم

شکر

۱ کیلو کرم

آب لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

وانیل ( اختیاری )

۱ پنس

دستور تهیه ی مربای آلبالو

در مرحله ی اول هسته ی آلبالو ها را جدا کرده و همراه شکر در یخچال می گذاریم :

در مرحله ی اول هسته ی آلبالو ها را به کمک هسته گیر یا خلال دندان خارج می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و آلبالو ها را به شکل لایه ای در قابلمه می چینیم. به این شکل که یک لایه آلبالو داخل قابلمه قرار داده و یک لایه شکر بر روی آن می ریزیم تا آلبالو هایمان آب بیندازد. سپس هسته ی آلبالو ها را داخل یک آب جوش می ریزیم و پس از آن آب جوش را صاف می کنیم. و آن را به قابلمه ای که آلبالو ها را داخل آن ریخته ایم اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را در یخچال می گذاریم تا به مدت بیست و چهار ساعت در یخچال مانده و آلبالو ها آب بیندازند.

در مرحله ی دوم آلبالو ها را روی حرارت می گذاریم تا دوام بیاید :

در مرحله ی دوم قابلمه را بر روی حرارت می گذاریم تا آب جوش بیاید و روی قابلمه کف کند. سپس به کمک کفگیر کف ایجاد شده روی قابلمه را جمع می کنیم و دور میندازیم.این کار را حتما انجام می دهیم که مربایی شفاف داشته باشیم.قابلمه می بایست سی دقیقه بر روی حرارت بماند تا به قوام برسد اگر قابلمه بیش از سی دقیقه بر روی حرارت بماند رنگش تیره شده و کیفیتش کم می شود‌.

در مرحله ی سوم آبلیمو و وانیل را اضافه می کنیم :

اگر بعد از گذشت سی دقیقه هنوز هم مربا به قوام نرسیده بود آلبالو های آن را خارج کرده و اجازه دهید آب آن باقی بماند تا به قوام رسیده و کش دار شود. حالا مقداری آبلیمو و در صورت تمایل وانیل را داخل قابلمه می ریزیم. البته از آنجایی که احتمال شکرک زدن این مربا کم است می توان آبلیمو را اضافه نکرد. در نهایت هم اجازه می دهیم مربا دوازده ساعت در دمای محیط بماند تا خنک شود . سپس آن را داخل ظرف های شیشه ای ریخته و سرو می کنیم. مربای آلبالوی ما آماده است.

بیان نکته ی تکمیلی

به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که آب آلبالو ممکن است بسیار زود سر برود. پس در هنگامی که قابلمه بر روی حرارت است بسیار مراقب باشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب