farsi beauty

فواید آلبالو برای سلامتی و خاصیت های درمانی کم نظیر آن را بدانید!

خواص آلبالو

آلبالو یک میوه درختی است که به رنگ قرمز دیده می شود این میوه خوشمزه خواص زیادی برای بدن و سلامت اندام های داخلی دارد. آلبالو منبع کاملی از آنتی اکسیدان ها می باشد این میوه ی منحصر به فرد برای پاکسازی خون نیز بسیار موثر است. درخت آلبالو اولین بار در یک مکان بین دریای خزر و دریای سیاه رشد کرد و این میوه جزء تیره گل سرخیان می باشد، بسیار مقاوم در برابر سرما و یا آب و هوای معتدل بوده و در کشورهای ایتالیا، روسیه، آمریکا، ترکیه، آلمان و اوکراین تولید میشود. سالانه حدود 2000 تن از این میوه را کشت می کنند. درخت آلبالو درختی با قد 7 تا 10 متر است و معمولاً در اوایل اردیبهشت گل های آن به رنگ سفید و شکوفه مانند رشد می کند. این میوه دارای دو طعم مختلف شیرین و ترش است، برخی از این میوه ها قرمز تیره تر و بعضی از آنها قرمز روشن هستند، این میوه حاوی ویتامین های زیر است:

  • منگنز
  • آهن
  • کلسیم
  • مس
  • سدیم
  • فیبر
  • پتاسیم
  • زینک
  • ویتامین A
  • ویتامین C
  • ویتامین B6

آلبالو

آلبالو چه خاصیتی برای بدن دارد؟

این میوه فوق العاده خواص زیاد و جالبی را برای بدن ایفا می کند در ادامه با برخی از خواص این میوه خوشمزه آشنا می شویم:

 آلبالو دوست سیستم ایمنی

یکی از میوه هایی که می تواند در تقویت سیستم ایمنی اثر بگذارد آلبالو است، آلبالو یک آنتی اکسیدان قوی و ضد ویروس است و فلانوئیدهای موجود در این میوه باعث می‌شود که بدن شما در مقابله با عفونت ها و میکروب ها عملکرد بهتری داشته باشد، همچنین آنتوسیانین میوه آلبالو باعث افزایش و بهبود گردش خون است و با وجود داشتن ویتامین c می‌تواند حتی برای سیستم ایمنی کودکان نیز مفید باشد.

آلبالو یک ریکاوری کننده بعد از ورزش های طاقت فرسا

هنگامی که ورزش های سنگین انجام میدهید برای رفع التهابات و دردهای ماهیچه ای که ناشی از ورزشهای سنگین می باشد میتوانید از آلبالو یا آب آلبالو استفاده کنید زیرا این میوه در کاهش درد و گرفتگی عضلات پس از ورزش بسیار موثر است.

آلبالو مفید برای چشم ها

ویتامین A موجود در بسیار برای سلامت بینایی مفید واقع شود و همچنین از سندروم خشکی چشم جلوگیری می کند.

 آلبالو و مبارزه با بیماری های ویروسی (کرونا)

کرونا یک ویروس شایع در بین مردم در تمامی دنیا می باشد، مطالعات تیم ما نشان می‌دهد که که مصرف آلبالو می تواند باعث شود که نسبت به بیماری های ویروسی مانند کرونا مقاوم تر شوید و همچنین آلبالو می تواند اثرات این بیماری را زودتر کاهش دهد.

آلبالو

 آلبالو کمک کننده به سلول های مغزی

وجود آنتی اکسیدان موجود در این میوه می تواند باعث سلامت سلولهای مغزی باشد، مطالعات نشان داده شده روی یک آزمایش نتیجه جالبی را به ما برملا می‌کند؛ اگر به مدت 12 هفته آلبالو مصرف کنید بسیار به جلوگیری از زوال عقل و همچنین ضعف حافظه کوتاه مدت کمک می کند، مصرف این میوه روی اشخاص مسن تر نشان داد که افراد پس از مصرف12هفته آلبالو قدرت تکلم و کلام بهتری دارند.

آلبالو و محافظت بدن در برابر روماتیسم و نقرس

همه شما تا به حال اسم نقرس و روماتیسم را شنیده‌اید، اسید اوریک موجود در خون توسط آلبالو کاهش پیدا می‌کند و این این یک راه حل مبارزه با نقرس و رماتیسم است، افرادی که در گذشته دچار سفتی مفاصل بودند می توانند برای بهبود مفاصل استخوان ها و فرم آنها از آلبالو استفاده کنند، زیرا آلبالو ضد التهاب است و به همین منظور برای روماتیسم نیز مفید است.

 آلبالو و کمک به کنترل آسم

آسم یک بیماری تنفسی التهابی بوده و آلبالو می‌تواند با وجود آنتوسیانین و کوئرستین موجود در خودش با عفونت های ریوی و حملات آسم مبارزه کند. کوئرستین می تواند یک باز کننده برونشیت و ریه ها باشد و مقابله با این بیماری طاقت فرسا را آسان تر می سازد.

 آلبالو و روند لاغری

آلبالو می تواند سوخت و ساز بدن را به بهترین شکل تنظیم کند؛ تنظیم متابولیسم یا سوخت و ساز بدن یک راه عالی برای لاغری می باشد همچنین به دلیل کربوهیدرات ها و فیبر بالای این میوه کلسترول نامناسب خون نیز کم می شود و چربی ها آب می گردد.

آلبالو

آلبالو و پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آلبالو می‌تواند در جلوگیری از سرطان ها بسیار موثر باشد، ماده های موثری در آلبالو وجود دارد که مشابه آن ها را در گیلاس نیز مشاهده کرده‌ایم، این ماده ها شامل لیمونن، الاژیک اسید و پرلیل الکل است که بدن را در مقابله با سرطان ریه، سرطان پوست، کبد، سینه و روده بزرگ کمک می کند.

آلبالو و خداحافظی با بی خوابی

مصرف آلبالو می تواند افرادی را که از بی خوابی رنج می برند آسوده کند، مصرف آب میوه طبیعی آلبالو می تواند خواب افرادی که هورمون های شان به هم ریخته است را تنظیم کند به این منظور یک ساعت قبل از خواب این آبمیوه را مصرف کنید.

 آلبالو اثر گذار بر عملکرد کلیه

آلبالو می تواند کلیه ها را پاکسازی کند و در کارکرد بهتر آن ها نقش داشته باشد، پتاسیم موجود در آلبالو می تواند در دفع سنگ کلیه و همچنین عفونت های کلیوی تاثیر گذار باشد.

آلبالو و کنترل دیابت

اشخاصی که مبتلا به بیماری دیابت یا قند خون هستند برای اینکه بتوانند دیابت خود را کنترل کنند و قند خونشان را در حد متعادل نگه دارند می توانند در برنامه غذایی خود آلبالو را قرار دهند.

آلبالو

آلبالو تسهیل کننده دستگاه گوارش

آلبالو کمک کننده به گوارش آسان و رفع یبوست و اسهال غیر طبیعی می باشد، شما می توانید خود آلبالو یا دم کرده آن را میل کنید تا مشکل یبوست و اسهال تان حل شود.

آلبالو جهت کنترل رفلاکس معده

رفلاکس معده یک بیماری است که در آن اسید معده به سوی مری و دهان باز می گردد، آلبالو می‌توانند با خواصی که دارد به کاهش اسید معده کمک کند و زخم های موجود در معده را درمان سازد.

آلبالو دوست صمیمی قلب

کوئرستین موجود در آلبالو می تواند از استرس جلوگیری کند، همچنین می‌تواند از تجمع رادیکال های آزاد که موجب استرس اکسیداتیو می شوند جلوگیری کند، بدین منظور می تواند اشخاصی را که مشکلات قلبی دارند یاری برساند.

 آلبالو درمان کننده فشار خون بالا

پتاسیم و آنتی اکسیدان موجود در آلبالو از گرفتگی عروق و فشارخون بالا جلوگیری می‌کند آلبالو یک ماده ضد انعقادی است و برای فشار خون و گرفتگی عروق خونی بسیار مفید می باشد.

آلبالو

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب