farsi beauty

طرز تهیه چی بورک خوشمزه به سبک ترکیه ای

چی بورک

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم طرز تهیه ی پیراشکی چیع بورک را به شما آموزش دهیم. پیراشکی چیع بورک نوعی غذای خوشمزه ی ترکیه ای است که می توانید به عنوان پیش غذا یا نوعی فینگر فود برای مهمانی ها و جشن هایتان از آن استفاده کنید. برای مشاهده ی آموزش پیراشکی چیع بورک با ما همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی چیع بورک :
آرد۳ لیوان
سرکه۲ قاشق غذاخوری
آب گرم۱ لیوان
نمک             ۱ قاشق چایخوری
مواد میانی :
گوشت گوساله چرخ کرده ۳۰۰ گرم                            
نمک۱ قاشق چایخوری
پیاز۱ عدد
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
آبسه چهارم استکان
روغن سرخ کردنینصف لیوان

دستور پخت پیراشکی چی بورک ( chebureki )

مرحله ی اول، ترکیب گوشت چرخ کرده و پیاز :

در ابتدای کار یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم. سپس پیاز را پوست گرفته و به خوبی رنده می کنیم و پس از آنکه آب اضافی آن را گرفتیم داخل کاسه می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. سپس نمک، فلفل سیاه و نصف لیوان آب را اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ی دوم، تهیه ی خمیر :

در مرحله ی دوم کاسه ای مناسب انتخاب کرده و آب گرم، نمک و سرکه را به کاسه اضافه می کنیم. حالا آرد را آرام آرام به موادمان اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا خمیری منسجم به دست بیاید. حالا روی سطح کار را مقداری آرد پاشیده و خمیر را چند شانه می کنیم . سپس هر چانه را به کمک وردنه یا غلتک به اندازه ی یک پیش دستی باز می‌کنیم.

مرحله ی سوم، پر کردن پیراشکی و سرخ کردن آن :

اگر مایل بودیم پیراشکی های تردی داشته باشیم کافی است خمیر را نازک تر کنیم. سپس از مخلوط چرخ کرده ای که آماده کرده بودیم را داخل خمیری که باز کرده بودیم قرار داده و سپس به خوبی تا می کنیم. برای اطمینان از اینکه لبه ی پیراشکی ها به هم چسبیده است از کاتر استفاده کرده و یا پیراشکی را به شکل پیتزایی برش می دهیم. حالا تابه ای مناسب و عمیق بر روی حرارت قرار داده و به آن روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم داغ شود. سپس بورک ها را داخل تابه ریخته و به خوبی سرخ می کنیم. پس از سرخ کردن بورک ها آن ها را داخل دستمال حوله ای قرار داده و اجازه می دهیم روغن اضافی آن خارج شود. در پایان هم در ظرف مناسب ریخته و میل می کنیم. نوش جان

منبع تصویر vareniki_and_pelmeni

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب