farsi beauty

ده تا از بهترین راه ها برای تغییر زندگی در یک روز

بهترین راه ها برای تغییر زندگی

برخی اتفاقات که در زندگی رخ می دهند مانند برنده شدن در یک قرعه کشی یا دیدار با محبوبتان می تواند جزو نشانه های سرنوشت تلقی می شوند که شاید ما آنچنان در رخ دادنشان نقشی نداشته باشیم. اما برخی امور که در طول روز انجام می دهیم بر مسیر زندگی اثر دارند و می توانند اتفاقات آینده را تعیین کنند و تغییر دهند. در ادامه نکاتی مهم که در طول روز می توانید انجام دهید تا زندگی خود را تغییر دهید به شما ارائه خواهد شد. با سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

قدم اول را بردارید تا مسیر زندگی خود را تغییر دهید

ممکن است هدفی که در سر دارید بسیار بزرگ باشد و فکر کنید شاید رسیدن به آن بسیار طاقت فرسا باشد ولی اگر هیچ قدمی بر ندارید این کار هرگز آغاز نمی شود و دستیابی شما به این هدف امکان پذیر نمی شود. اگر می خواهید یک کتاب بنویسید یا می خواهید کار جدیدی شروع کنید یا حتی ورزشی را شروع کنید از امروز شروع کنید تا بتوانید با تلاش و استمرار به هدفتان برسید.

 

برای تغییر باید تصمیم بگیرید

تصمیم های بزرگی که به روز دیگری موکول می کنید باید روزی عملی شوند و تأخیر انداختن آنها گره ای را نمی گشاید. امروز شاید همان روزی باشید که شما باید به صورت جدی تصمیم گیری کنید. پس از این تصمیم گیری به دقت برنامه ریزی کنید و به سمت هدف خود حرکت کنید. برای تصمیم گیری باید همه جوانب را بسنجید. هر انتخاب پیامدی دارد که باید به آن توجه کنید، نکات مثبت و منفی حرکات بعدی خود را دسته بندی کنید و از نظر و تجربه دیگران نهایت استفاده را ببرید تا تصمیمی درست و به جا بگیرید. امروز را به طور کامل به تصمیم گیری و سنجیدن جوانب و حرکات بعدی خود اختصاص دهید و سپس در مسیری که انتخاب کرده اید حرکت کنید.

تصمیم گیری برای تغییر

برای تغییر زندگی، یک برنامه داشته باشید

ممکن است به هر دلیلی مانند کمبود انرژی، نبود زمان و نداشتن انگیزه کافی شروع کارتان را به یک روز دیگر موکول کنید و شاید هرگز آن یک روز فرا نرسد. به هدف خود با نوشتن و ثبت کردن آن متعهد شوید و انگیزه ی خود را تقویت کنید و همین امروز شروع به انجام هدف و کار جدیدتان کنید. هر هدفی که در سر دارید به طور مثال شروع یک ورزش جدید یا رژیم غذایی برای رسیدن به لاغری، شروع یک دوره آموزشی یا یک کار داوطلبانه را بنویسید و به انجام آن متعهد باشید. این نوشتن و ثبت اهداف و کار های جدید به صورت کتبی سبب افزایش احساس مسئولیت نسبت به آنها می شود.

 

برای تغییر زندگی با افراد جدید مشورت کنید

افراد و روابط ما بر مسیر زندگی ما اثر دارند و گاهی می توانند خوشبختی و کیفیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهند. می توانید با استفاده از هر فرصتی دایره ی دوستان خود را افزایش دهید و دوستان جدیدی اتخاذ کنید. افراد با ورودشان می توانند تغییرات جالبی در زندگی شما ایجاد کنند و تا قبل از ورودشان متوجه چنین چیزی نخواهید شد. این افراد و دوستان می توانند به شما حرفه ای جدید بیاموزند، شغلی جدید به شما معرفی کنند یا حتی شما را با عشق زندگیتان آشنا کنند. همین امروز شروع به معاشرت با دوستان جدید کنید.

مشورت با دوستان

از تغییر ذهنیت تا تغییر زندگی

نیاز یک ذهن خالی از هر گونه آلودگی، گرفتن تصمیمات آگاهانه ای است که از ایجاد عواطف و احساسات منفی همچون خشم، ناراحتی یا پشیمانی جلوگیری می کند. همچنین یادآوری گذشته و آنچه انجام داده بودید، کاملا بی اثر است زیرا با فکر کردن راجب کار های پیشین نمی توانید گذشته را تغییر دهید و حال فعلی خودتان را بهم می ریزد. در صورتی که نمی توانید خود را متقاعد کنید که این کار تا چه میزان مضر است می توانید از یک مشاور کمک بگیرید تا ذهنتان را خالی کنید. سعی کنید در ذهن خود تنها اتفاقات مثبت را ثبت کنید و به دنبال خوبی ها باشید. در هرروز خاطرات خوب و اتفاقات شادی بخش را ثبت کنید و با خود مرور کنید تا حس و حال بهتری کسب کنید.

 

اولین قدم برای تغییر و رسیدن به هدف را ثبت کنید

پس از اینکه تصمیم گرفتید تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کنید، در ابتدای مسیر هر گامی که برداشته اید و هر اقدامی که کرده اید را یادداشت کنید. گاهی اوقات شما طرح و نقشه ی مبهمی در سر دارید که فکر می کنید بسیار خوب است. اما با نوشتن آن می توانید بهتر آن را بسنجید. ثبت کردن گام های اولیه به شما کمک می کند تا با دانستن ابتدایی ترین کار ها و اقداماتی ک انجام داده اید، بدانید در چه مسیری در حال حرکت هستید. تمامی مطالبی که برای رسیدن به هدفتان یادداشت می کنید گام هایی ابتدایی هستند که شما برای رسیدن به هدفی بزرگ برداشته اید و می تواند به شما در مسیر کمک زیادی بکند.

نوشتن برنامه ها

کنار گذاشتن عادت بد برای رسیدن به تغییری در زندگی

قطعا ترک عادت بد به بیش از یک روز زمان نیاز دارد اما تصمیم گیری برای از بین بردن این عادات کار سختی است که شاید شما آن را به روز های دیگر موکول کنید و همواره در حال تاخیر انداختن چنین تصمیمی باشید. امروز شاید همان روزی باشد که شما باید تصمیم نهایی و جدی خود را بگیرید تا به مدت چند ماه عادت بدی را که شناسایی کرده اید کنار بگذارید. تمامی عادات بد خود را شناسایی کنید. شاید برخی از این عادات مانع از رسیدن شما به هدف های بزرگی که در سر دارید باشند. این عادات را لیست کنید و از یکی از آنها شروع کنید. می توانید برای رهایی از شر عادات بد با یک دوست یا مشاور صحبت کنید تا روش های مختلف و مناسب را به شما معرفی کنند.

 

حذف ناهنجاری های زندگی، گامی برای تغییر در زندگی

زندگی هر شخص پر از ناهنجاری هایی است که مانع از ورود هر چیز مثبت و مفید به زندگی او می شود و جای آنها را تنگ و تاریک می کند. ناهنجاری ها هم می توانند واقعی باشند و هم می توانند استعاری باشند. ذهن شما به این ناهنجاری ها نیاز ندارد و آنها تنها فضای ذهن شما را آلوده می کنند. با پاک کردن ذهن از ناهنجاری ها فضای کافی برای کسب امور مفید و مثبت باز می شود و همچنین سلامت روان شما تامین می شود. این ناهنجاری ها می توانند تمام موانعی باشند که در زندگی شما وجود دارند. موانعی همچون روابط ناخوشایند یا کار های بیهوده در روز که با رفع آنها حس بهتری برای ایجاد تغییر جدید خواهید داشت. برای تغییرات نیاز است موانع را از بین ببرید تا احساسات منفی هم با آنها نابود شوند.

 

از وجود خود لذت ببرید تا تغییر در زندگی شما حاصل شود

از اشتباهات بزرگی که در حق خودمان انجام می دهیم این است که به جای اعتماد به خودمان به امور خارجی تکیه می کنیم و از آنها انتظار داریم تا زندگی شاد و حال روحی خوبی برایمان تامین کنند. اگر تصمیم به تغییر زندگی خود دارید باید به این باور برسید که تنها خودتان می توانید همه چیز را تغییر دهید و شادی خود را تضمین کنید و از عوامل خارجی مانند افراد دیگر و دست سرنوشت انتظار نداشته باشید. همه ی ویژگی های خوب و مثبت خود که به شما حس خوبی می دهند و فرد بهتری از شما می سازند را بنویسید. این لیست را در یک جایی قرار دهید که همیشه به آن دید داشته باشید تا در زمان هایی که احساس بدی به خود داشتید با دیدن آن روحیه ی شما تقویت شود.

از وجود خود لذت بردن

برای ایجاد تغییر علایق خود را شناسایی کنید

شما می توانید زندگی روزمره خود را با کشف تمام اموری که باعث خوشحالی شما می شوند و شما به آنها علاقه دارید دگرگون سازید. نبود هدفی که مورد علاقه ی شما باشد باعث می شود در مسیر زندگی احساس خستگی و فرسودگی کنید. برای پیدا کردن چنین هدفی به این بیاندیشید که چه چیزی می تواند باعث شود صبح زود از خواب به خاطر آن برخیزید یا چه امری موجب می شود حتی با فکر کردن به آن احساس خوشایند و مطلوبی داشته باشید؟ شاید این هدف مربوط به سالیان قبل یا حتی زمان کودکی شما باشد که هرگز به آن توجه نکرده بودید.

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب