farsi beauty

عوامل بوجود آمدن سلولیت و روش های درمان آن را بدانید!

سلولیت

سلولیت چیست؟

سلولیت حالتی است که بر روی پوست و سطح آن برآمدگی و ناهمواری های مشخص یا گودی های نامنظم ظاهر می شود. این بیماری نام های دیگری چون حفره پنیری یا پوست پرتقالی هم دارد، این بیماری معمولاً در بانوان شایع بوده و قابل درمان می باشد.

علل به وجود آمدن سلولیت

طبق تحقیقات مشخص شده علت اصلی برای بیماری سلولیت پیدا نشده است اما این بیماری را می توان به بافت پوست و عضلات زیرین پوست ربط داد، هنگامی که بین بافت ها و عضلات توده هایی از جنس چربی قرار داشته باشند و این توده های چربی مرتباً رشد کنند، معمولاً پوست را به طرف بالا کشیده و همچنین موجب ناهمواری ها بر روی سطح پوست می شود.

علائم بیماری سلولیت

سلولیت علائم ظاهری و واضح ای دارد، از این علائم می‌توان به ناهموار بودن پوست اشاره کرد و همچنین در نواحی دست و ران ها این ناهمواری ها قابل مشاهده است. اگر سلولیت شدید باشد سطح پوست به صورت گره و گودی های واضح تر قابل مشاهده است.

چه هنگام نیاز است به پزشک مراجعه کنیم؟

لازم است بدانید بیماری سلولیت تهدیدی برای بدن و از بین رفتن سلامت شخص نیست، درمان آن یک درمان دلبخواه است آن هم برای افرادی که از ظاهر نامتناسب ران، بازو یا نواحی باسن و لگنشان ناراضی هستند، اگر شما قصد درمان این عارضه را دارید می توانید به پزشک پوست یا جراح پلاستیک مراجعه فرمایید.

چه عواملی باعث می شود که سلولیت در بدن پخش شود؟

همانطور که ذکر شد سلولیت در بین بانوان بسیار بیشتر از مردان رایج است، این بیماری معمولاً پس از سن بلوغ در بانوان ایجاد می شود، اشخاصی که چربی های زیادی در نواحی لگن، ران و باسن دارند زمینه ابتلا به بیماری سلولیت را نیز دارند؛ بنابراین سلولیت و اضافه وزن رابطه مستقیمی با هم دارند اما ممکن است سلولیت در افراد لاغر نیز گزارش شود، این عوامل مرتبط به عامل های ژنتیکی است و حتماً در اشخاصی که اندامی لاغر دارند و دچار سلولیت هستند، سابقه خانوادگی مشاهده می شود؛ پس علاوه بر چاقی، ژنتیک نیز یکی از تاثیرگذارترین موضوعات در رابطه با این بیماری می باشد. برخی افراد باردار نیز در طول دوران بارداری سلولیت را مشاهده می کنند که با مراقبت بعد از زایمان رفع خواهد شد.

چاقی رژیم غذایی

سلولیت به چه روش هایی قابل درمان است؟

جای نگرانی برای درمان این بیماری وجود ندارد، این بیماری روش های درمان متفاوتی دارد که در ادامه به برخی از روش‌های درمان سلولیت می پردازیم :

درمان سلولیت با ترک دخانیات

دخانیات و خصوصاً سیگار کاملاً روی پوست شما تاثیر می گذارند و باعث شل شدن و افتادگی پوست بدن می شود، اگر سیگار مصرف می کنید علائم سلولیت در شما بیشتر جلوه خواهد داد بنابراین آن را ترک کنید.

درمان سلولیت با ماساژ

ماساژ درمانی در رفع سلولیت ها موثر باشد شما باید نقاطی که دچار سلولیت هستند را محکم ماساژ دهید و این ماساژ را با لوسیون ها و روغن های گیاهی به انجام برسانید، این کار موجب از بین رفتن چربی ها در نواحی سلولیتی می‌شود و در بهبود سلولیت موثر است.

درمان سلولیت با ورزش

ورزش درمانی باعث از بین رفتن سلولیت به صورت کامل نمی شود اما هنگامی که عضلات افتاده و شل شما در هنگام ورزش جمع شود می توانید سلولیت های کمتری را مشاهده کنید.

درمان سلولیت با کاهش دادن وزن

همانطور که گفته شد چاقی یکی دیگر از زمینه های ابتلا به سلولیت است، اگر شما سایز بالایی دارید و مبتلا به اضافه وزن هستید، بهتر است آرام آرام وزن خود را با ورزش و رژیم غذایی کاهش دهید تا سلولیت ها در نواحی ران، باسن بازو و دیگر اندام شما از بین برود. از بین رفتن اضافه وزن می تواند تاثیر بسزایی در بهبود روند درمانی بیماری سلولیت داشته باشد.

درمان سلولیت با خام خواری

مصرف غذاهای خام مانند سبزیجات، غلات و میوه می توانند به بدن شما کربوهیدرات های بیشتری برساند همچنین مصرف انواع نان و نوشیدنی های گازدار، چربی، انواع شکلات و موادی مانند آن می تواند در اضافه وزن شما موثر باشند و سلولیت ها را بیشتر نمایان سازد.

درمان سلولیت با کرم رتینول

کرم رتینول یک کرم سفت کننده پوست است که می توانید پوست شل و افتاده خود را با آن جمع کنید و کافیست از این کرم به مدت زمان 6 ماه استفاده کنید تا پوست در نواحی افتاده و شل ضخیم تر شود و ناهمواری ها پوشش داده شود.

درمان سلولیت با روش های دیگری مانند لیزرRF، عمل سلولاز، سلفینا و لیپو ماساژ نیز تاثیر چشمگیری در روند بهبود این بیماری دارد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب