farsi beauty

طرز تهیه کیک کاستلا دو رنگ خوشمزه به سبک قنادی

کیک کاستلا

کیک کاستلا یکی از انواع کیک های خوش طعم جهانی است که بسیار شیک بوده و در کافه هایی با سطح بالا سرو می شود‌. برای مشاهده ی آموزش پخت کیک کاستلا در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک کاستلا :

آرد قنادی

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو

۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع

یک چهارم لیوان

عصاره وانیل

یک دوم قاشق چایخوری

شیر پرچرب

۷۰ میلی لیتر

زرده تخم مرغ

۴ عدد

شکلات چیپسی

۲ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم مرنگ روی‌ کیک :

سفیده تخم مرغ

۴ عدد

آب لیمو ترش

۱ قاشق چایخوری

شکر

۷۰ گرم

نمک

یک چهارم قاشق چایخوری

دستور پخت کیک کاستلا :

در مرحله ی اول آرد را الک کرده و آن را با باقی مواد ترکیب می کنند :

در ابتدای کار آرد را سه مرتبه الک کرده و داخل کاسه ای مناسب می ریزیم. سپس شیر و روغن مایه را داخل کاسه ریخته و به کمک همزن دستی هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. حالا زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده، سفیده ها را کنار می گذاریم و زرده تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه حاوی شیر اضافه می کنیم و به کمک همزن هم می زنیم تا کاملا یکدست شود.

در مرحله ی دوم مخلوط زرده تخم مرغ را به دو قسمت تقسیم کرده و با مواد دیگر ترکیب می کنیم :

در مرحله ی دوم مخلوط زرده تخم مرغ را به دو قسمت تقسیم می کنیم. سپس داخل یکی از آن ها پودر کاکائو ریخته و به کمک لیسک به شکل دورانی مخلوط می کنیم. حالا به قسمت دیگر مخلوط زرده ی تخم مرغ، وانیل اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه سفیده های تخم مرغ ها را که کنار گذاشته بودیم به همراه آب لیمو ترش و نمک داخل کاسه ای مناسب ریخته و با همزن برقی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ پف کند. سپس شکر را در سه مرحله به کاسه ی حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

در مرحله ی سوم مخلوط سفیده ی تخم مرغ را به دو قسمت تقسیم کرده و با مواد دیگر ترکیب می کنیم :

در مرحله ی سوم سفیده ی تخم مرغ را به خوبی هم می زنیم تا حالت خامه ای و پفکی به خودش بگیرد. سپس آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم. نصف سفیده ی تخم مرغ را داخل مایه کیک کاکائویی می ریزیم و به کمک لیسک به شکل دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم. حالا نصف باقی مانده ی سفیده ی تخم مرغ را داخل مایه کیک وانیلی ریخته و به همان شکل قبلی به کمک لیسک به شکل دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در این قسمت فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود.

در مرحله ی چهارم مایه کیک را داخل قالب ریخته و داخل فر می گذاریم تا بپزد :

در مرحله ی چهارم قالبی مناسب انتخاب کرده و کف آن را به کمک کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس مایه کیک کاکائویی را داخل قالب ریخته و قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود. سپس مایه کیک وانیلی را آرام آرام روی مایه شکلاتی ریخته و با یک قاشق پلاستیکی اطراف کیک را به صورت موج دار حرکت می دهیم. تا مایه کیک شکلاتی و وانیلی ترکیب شده و حالت موج دار بگیرد. در ادامه روی مایه کیک وانیلی شکلات چیپسی ریخته و قالب را در طبقه ی وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۶۰ تا ۷۵ دقیقه داخل فر مانده و کیکمان حاضر شود. پس از گذشت زمان مورد نظر یک خلال دندان را در سطح کیک فرو می کنیم و اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبیده بود کیک ما آماده است. در نهایت قالب را از فر خارج کرده و پس از آنکه به خوبی خنک شد کیک را از قالب جدا می کنیم و داخل ظرف مورد نظر قرار می دهیم. کیک کاستلای ما حاضر است.

منبع تصویر dapurmamiberly

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب