farsi beauty

طرز تهیه ترافل هویج ( توپک هویج ) خوشمزه خانگی

ترافل هویج

توپک هویج نوعی شیرینی خوش طعم است که ساده حاضر می شود . این شیرینی ظاهری شیک و زیبا داشته و مخصوص مهمانی های خاص شما است. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی توپک هویج در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم توپک هویج :

هویج

۵ عدد متوسط

شیر

۱ پیمانه

بیسکویت پتی پور وانیلی

۲ بسته

مغز گردو‌

یک دوم پیمانه

جوز هندی و‌ پودر دارچین

به مقدار لازم

پودر هل و‌ پودر نارگیل

به مقدار لازم

دستور تهیه ی ترافل هویج ( carrot truffle )

در مرحله ی اول شیر و هویج را روی حرارت می گذاریم :

در ابتدای کار پوست هویج ها را جدا کرده و با رنده ی ریز رنده می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و ‌هویج را همراه با شیر داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم می گذاریم. تا هویج به خوبی پخته شده و شیر تبخیر شود. پس از آنکه شیر به خوبی به خورد هویج رفت حرارت را خاموش کرده و زمان می دهیم تا کاملا خنک شود.

در مرحله ی دوم بیسکویت را همراه با مواد دیگر با هویج مخلوط می کنیم :

در این مرحله بیسکویت ها را خرد کرده و ‌داخل غذاساز می ریزیم تا بیسکویت ها به خوبی پودر شوند. سپس مغز گردو را به شکل نگینی ریز خرد می کنیم و بیسکویت را همراه با مغز گردوی خرد شده، جوز هندی، پودر دارچین و پودر هل داخل قابلمه ی حاوی هویج ریخته و به خوبی ترکیب می کنیم. در ادامه قابلمه را داخل یخچال می گذاریم و اجازه می دهیم موادمان به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال بماند.

در مرحله ی سوم موادمان را به شکل توپ درآورده و سرو می کنیم :

در مرحله ی سوم قابلمه را از یخچال خارج می کنیم. سپس به اندازه ی یک گردو از موادمان برداشته و به شکل توپ شکل می دهیم. سپس آن را داخل نارگیل می غلطانیم تا نارگیل همه جای توپک هویجمان را در بر بگیرد. تمام مواد توپک را به همین ترتیب شکل می دهیم. و داخل نارگیل می غلطانیم. می توانیم برای آنکه توپک هویجمان زیبا تر باشد از پودر نارگیل رنگی استفاده کنیم. همچنین میزان استفاده از ادویه ها هم به سلیقه ی خودمان بستگی دارد. در پایان هم‌ توپک های هویج را داخل ظرف مورد نظر می چینیم. توپک هویج ما حاضر است.

ترافل هویج

منبع تصاویر delight-fuel

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب