farsi beauty

طرز تهیه کیک هویج و گردو خوشمزه به سبک قنادی

کیک هویج

کیک هویج نوعی کیک خوشمزه و فوق العاده ی جهانی است که طرفداران بسیاری داشته و با دستور های مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی کیک هویج در بخش آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز :
هویج۲ عدد ( متوسط)
آردیک و سه چهارم پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر۱/۵ قاشق چایخوری
شکر ۱ پیمانه
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
گردونصف پیمانه
دارچین۱ قاشق چایخوری
روغنسه چهارم پیمانه
نمکیک هشتم قاشق چایخوری

کیک هویج

دستور پخت کیک هویج

مرحله ی اول، رنده کردن هویج و ترکیب تخم مرغ با سایر مواد :

در ابتدای کار پوست هویج ها را جدا کرده و با رنده ریز رنده می کنیم و کنار می گذاریم. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ ها را یک به یک داخل پیاله ای شکسته و اگر سالم بود به کاسه اضافه می کنیم. حالا وانیل را به همراه شکر به کاسه اضافه کرده و موادمان را به کمک همزن به مدت پنج دقیقه هم می زنیم تا کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کرده و موادمان را یک دقیقه دیگر هم می زنیم.

مرحله ی دوم، اضافه کردن آرد و سایر مواد به مایه کیک :

در مرحله ی دوم بکینگ پودر و دارچین را به آرد اضافه کرده و با آن ترکیب می کنیم. سپس ترکیبمان را الک کرده و سپس آرام آرام به مایه ی کیک اضافه کرده و در حدی که ترکیب شوند هم می زنیم. حالا گردو ها را به شکل نگینی ریز خرد کرده و به همراه هویج به موادمان اضافه می کنیم. حالا موادمان را به کمک لیسک زیر و رو کرده و از ته ظرف به روی ظرف می آوریم تا مواد به شکلی دورانی ترکیب شود. به این نکته توجه کنید که این روش را حتما انجام دهید زیرا کاملا با هم زدن متفاوت می باشد. پس از آنکه مایه کیک ترکیب شده و یکدست شد دیگر موادمان را ترکیب نمی کنیم زیرا می بایست بافت خمیر کیکمان پر از هوا باشد و با این کار هوای داخل کیک را از بین می بریم‌.

مرحله ی سوم، روشن کردن فر و پخت کیک :

در مرحله ی سوم فر را با دمای ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم پانزده دقیقه بماند تا گرم شود. حالا قالبی را که قصد داریم کیک را داخل آن بپزیم را روی میز کار قرار داده و کف آن را به کمک کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا مایه ی کیک را داخل قالب ریخته و آن را داخل فر می گذاریم و زمان می دهیم به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه داخل فر بماند تا به خوبی پخته شود. پس از گذشت سی دقیقه یک خلال دندان در کیک فرو می کنیم و خارج می کنیم. اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبیده باشد به این معنی است که کیک پخته است اما اگر چسبیده بود کیک ما پخته نشده است و می بایست همچنان بماند تا پخته شود. پس از آنکه کیک پخته شد به مدت یک تا دو دقیقه گریل فر را روشن کرده و می گذاریم کیکمان طلایی شود. توجه کنید تا در این مدت روی کیک نسوزد. سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود. در پایان هم آن را از قالب جدا کرده و داخل ظرف مورد نظر ریخته و میل می کنیم. کیک هویج ما آماده است. نوش جانتان.

پخت کیک هویج با قابلمه

در ابتدا کف قابلمه را به کمک چند لایه کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس بر روی کاغذ روغنی و دیواره های قابلمه روغن زده و آن را چرب می کنیم. سپس مایه کیک را آرام آرام داخل قابلمه ریخته و چند مرتبه قابلمه را محکم به کف سطح کار می کوبیم. پس از آنکه حباب های داخل مایه کیک از میان رفت درب قابلمه را به کمک دم کنی تمیز پوشانده و درب قابلمه را می گذاریم و دقت می کنیم روی قابلمه به خوبی پوشیده شده باشد تا هوا از داخل آن خارج نشود. حالا حرارت را خیلی ملایم کرده و شعله پخش کن را روی حرارت گذاشته و قابلمه را بر روی آن می گذاریم. حالا زمان می دهیم تا کیک به مدت چهل و پنج تا یک ساعت روی حرارت مانده و پخته شود. کیک هویج ما آماده است. نوش جان.

کیک هویج

منبع تصاویر bakeitcakedesign

 

سئوالات متداول

چرا کیک هویج پف نمیکنه ؟

برای آنکه کیک هویج شما پف کند، اول از همه سعی کنید موادی مثل شیر، کره و باقی مواد اولیه را سی دقیقه زودتر از یخچال در بیاورید تا با دمای اتاق یکی شود. همچنین دقت کنید که دمای فر می بایست ۱۸۰ درجه باشد و فر را چند دقیقه قبل روشن کنید تا به خوبی گرم شود. اگر دما کم تر باشد کیک نپخته و پفش از دست می رود. در ارتباط با هم زدن کیک هم، دقت کنید که کیک را به شکل دورانی هم بزنید. همچنین هم زدن کیک طی دو مرحله انجام می شود، در مرحله ی اول می بایست مایه کیک را زیاد هم بزنید و هم زدن در مرحله ی آخر می بایست کم باشد. نکته ی مهم دیگر اینکه سعی کنید قبل از آنکه هویج را به مواد اضافه کنید آب آن را کاملا بگیرید. همچنین توجه کنید که اندازه ی قالب می بایست برای میزان مایه کیک مناسب باشد. و شما باید دو سوم قالب کیک را از موادتان پر کنید. به عنوان نکته ی آخر اینکه بعد از آنکه مایه کیکتان آماده ی پخت شد، بلافاصله آن را داخل فر بگذارید.

چرا کیک هویج خمیر میشود ؟

اگر کیک هویج پخته اید و حس می کنید خمیر شده است احتمالا هویج های شما آبدار بوده و شما آب اضافه ی آن را نگرفته اید. در این مواقع سعی کنید آب هویج را گرفته و یا به مقداری که هویج شما آب اضافه دارد از میزان مایعاتتان کم کنید. همچنین دقت کنید که کیک را درست به شکل دستورالعمل پخته و میزان مواد اولیه را کم یا زیاد نکنید. همچنین دقت کنید دمای فر را درست تنظیم کرده و هنگام پخت، درب فر را باز نکنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب