farsi beauty

طرز تهیه کارامل ماکیاتو خوشمزه و حرفه ای

کارامل ماکیاتو

در این قسمت از آموزش نوشیدنی های سرد و گرم در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی کارامل ماکیاتو آشنا کنیم. کارامل ماکیاتو یکی از نوشیدنی های معروف کافه ها است که طعم بی نظیری داشته و بسیار ساده آماده می شود. برای مشاهده ی مرحله به مرحله طرز تهیه ی این نوشیدنی خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای یک نفر :

سس کارامل

۳ قاشق غذاخوری

شیر پر چرب

یک دوم پیمانه

اسپرسو

۱ شات

طرز تهیه ی کارامل ماکیاتو

مرحله ی اول، اضافه کردن کارامل به لیوان و تهیه ی فوم شیر:

در ابتدای کار لیوانی که می خواهیم کارامل ماکیاتو را در آن سرو کنیم را انتخاب می کنیم. سپس کارامل را داخل لیوان می ریزیم. حالا شیر را داخل قابلمه ای مناسب ریخته و ‌بر روی حرارت ملایم می گذاریم تا شیر گرم شود. دقت کنید که نباید شیر بجوشد همین که گرم شود کافی است. در ادامه شیر گرم شده را داخل فرنچ پرس یا فومر می ریزیم و شیر را می زنیم تا فوم شیر تهیه شود. یکی دیگر از روش هایی که می توانیم فوم شیر را تهیه کنیم این است که اگر دستگاه اسپرسو ساز داشتیم کافی است شیر سرد را داخل پیجر بریزیم. و بعد از آن با نازل دستگاه می زنیم تا شیر کف کند و فوم شیر تهیه شود.

مرحله ی دوم، اضافه کردن شیر و اسپرسو به لیوان سرو :

در مرحله ی دوم می بایست شیر را در دو مرحله داخل لیوان سرو بریزیم. برای این کار کافی است ابتدا فوم شیر را روی کارامل بریزیم. و بعد از آن باقی شیر را داخل لیوان می ریزیم. پس از آن اسپرسو را به کمک دستگاه برقی یا موکاپات آماده می کنیم. پس از آن که اسپرسو آماده شد آن را به آرامی داخل لیوان می ریزیم.

بیان نکته ی تکمیلی :

به این نکته توجه کنید که اسپرسو را باید به آرام ترین شکل ممکن داخل لیوان بریزیم وگرنه لایه ها از هم جدا نشده و یکدست می شود. نوشیدنی خوشمزه ی ما آماده است. این نوشیدنی به صورت داغ سرو می شود. نوش جان

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب