farsi beauty

طرز تهیه ی کرم کارامل خوشمزه و مجلسی به سبک فرانسوی

کرم کارامل

کرم کارامل نوعی دسر خوشمزه و معروف فرانسوی است که در سراسر جهان تهیه شده و طرفداران بسیاری دارد. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی کرم کارامل در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کرم کارامل برای چهار نفر :

شیر

۱ فنجان

خامه

۳۰۰ میلی لیتر

تخم مرغ

۵ عدد

شکر

۱ فنجان

وانیل

۱ پنس

دستور تهیه ی کرم کارامل

در مرحله ی اول شربت را آماده می کنیم :

در ابتدای کار شیر، تخم مرغ و خامه را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط سازگار شوند. سپس ۳/۴ شکر را به همراه ۱ فنجان آب داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت کم می گذاریم و هم می زنیم تا شکر داخل آب حل شود. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم شربت جوشیده و مقداری غلیظ شود و رنگش تغییر کند. حالا حرارت را خاموش کرده و شربت را کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس چهار عدد فنجان مخصوص فر انتخاب کرده و شربت را به شکل مساوی داخل چهار فنجانمان می ریزیم. اگر چهار فنجان در دسترس نداشتیم می توانیم تمام شربت را داخل یک ظرف بریزیم.

در مرحله ی دوم شیر را همراه با مواد دیگر بر روی حرارت می گذاریم :

در مرحله ی دوم سینی فر را خارج کرده و فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا  گرم شود. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و شیر، وانیل و خامه را درون آن ریخته و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم. حالا موادمان را به خوبی هم می زنیم تا کناره های قابلمه حباب های ریز بزند یا اینکه شیر بجوشد که همان لحظه حرارت را خاموش کرده و مواد را کنار می گذاریم.

در مرحله ی سوم مخلوط تخم مرغ و مخلوط خامه را ترکیب کرده و موادمان را داخل قالب ها می ریزیم :

در این مرحله کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ ها را می شکنیم و داخل آن می ریزیم. سپس باقی شکر را داخل تخم مرغ ریخته و به شکل تند هم می زنیم تا موادمان ترکیب شده و رنگ تخم مرغ ها تغییر کند. حالا مخلوط خامه را آرام آرام به موادمان اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا فنجان هایی که از شربتمان داخل آن ها ریختیم را مقابل دستمان قرار می دهیم و از مایه به دست آمده داخل آن ها می ریزیم. سپس فنجان ها را داخل سینی فر می گذاریم و سینی را تا نصفه داخل فر می گذاریم و کتری را آرام بالای سینی فر می گیریم.

در مرحله چهارم سینی را داخل فر می گذاریم و پس از خنک شدن فنجان ها را داخل یخچال می گذاریم :

در مرحله ی چهارم به اندازه ای که تا دو سوم فنجان ها داخل آب جوش باشند. آب جوش را داخل سینی فر می ریزیم. سپس سینی را به طور کامل داخل فر گذاشته و در فر را می بندیم. و اجازه می دهیم کرم کارامل ها به مدت سی دقیقه داخل فر بماند. پس از گذشت سی دقیقه فر را خاموش کرده و زمان می دهیم پانزده دقیقه بگذرد سپس سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم فنجان ها خنک شوند. سپس فنجان ها را داخل یخچال می گذاریم تا کرم کارامل ها منسجم شوند. در ادامه فنجان ها را از یخچال خارج کرده و اطراف فنجان ها را به کمک چاقو جدا می کنیم سپس بشقابی بر روی فنجان می گذاریم و فنجان را بر می گردانیم. در پایان هم پس از آنکه کرم کارامل داخل ظرف قرار گرفت به کمک پاستیل، میوه یا سس شکلاتی آن ها را تزئین کرده و میل می کنیم.

منبع تصویر mahyaansari

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب