farsi beauty

لاغری با ماساژ، آیا می توان با ماساژ لاغر شد؟

لاغری با ماساژ

آیا ماساژ برای لاغری مفید است؟

بسیاری از افراد با شنیدن کلمه ی ماساژ ،اینطور تصور می کنند که ماساژ امری بسیار مجلل و لوکس است که تنها در شرایط خاص برای افراد خاص مورد استفاده قرار می گیرد .اما باید بدانید که این تصور اشتباه بوده و از تمدن های قدیم ماساژ وماساژ درمانی به شیوه ها وروش های مختلف رایج بوده و به افراد در رفع درد ها و تنش هایشان کمک بسیاری کرده است. اگر شما در حال ورزش کردن یا گرفتن رژیم برای لاغری هستید ،میتوانید از راه های کمکی دیگر برای سرعت روند لاغری خود استفاده کنید .یکی از این راه های موثر ،ماساژ درمانی است اما ماساژ به تنهایی نمی تواند معجزه کند و موجب لاغری سریع شما شود.ماساژ در کنار رژیم غذایی سالم، کنترل میزان کالری دریافتی و داشتن فعالیت بدنی کافی می تواند بسیارموثر باشد و راه رسیدن به هدفتان را هموار کند.

در سایت فارسی بیوتی با انواع ماساژ های مناسب لاغری و فوایدشان آشنا می شویم.

چگونه ماساژ به لاغری کمک می کند؟

مطالعات اخیر بر روی سه نوع ماساژ متفاوت (ماساژ لنفاوی،ماساژ مکانیکی و ماساژ بافت همبند) برافراد مختلف نشان داده است که تمامی این ماساژ ها بر کاهش چربی و موثر بوده اند اما وزن افراد تغییر چشمگیری نداشته است.در صورت ترکیب این ماساژ ها با درمان لیرزی یا مادون قرمز تاثیر آن افزایش یافته و موجب لاغری سریع می شود. همچنین استفاده از نور لیزری (پرتوی دوگانه در سطح پایین) نتیجه مطلوبی بر ماساژ درمانی دارد. علاوه بر این فواید به طور کلی ماساژ سبب افزایش آرامش و کاهش استرس واضطراب می شود و به جوانسازی پوست تمام بدنتان کمک شایانی می کند.

ماساژ

بهترین ماساژ ها برای لاغری

ماساژ سوئدی:

ماساژ سوئدی از رایج ترین ماساژ هاست که برای لاغری نیز مفید است.این ماساژ کل بدن را شامل می شود و آغاز این ماساژ از شکم یا پشت و کمر است سپس به بخش های دیگر بدن می رسد و به دلیل اینکه به همه بخش های بدن توجه می شود به چربی سوزی و لاغری کمک می کند. علاوه بر کمک به لاغری ،ماساژ سوئدی به کاهش گرفتگی و درد عضلانی کمک می کند .افرادی که در بخش خاصی از بدن مانند گردن،کمر و شانه ها گرفتگی و درد دارند بهتر است به ماساژور یا درمانگر خود بگویند تا بر روی همان بخش تمرکز کند. همچنین شما می توانید فشاری که اعمال می شود را از ضعیف تا قوی انتخاب کنید.

ماساژ آروما تراپی یا رایحه درمانی:

ماساژ رایحه درمانی همانند ماساژ سوئدی است با این تفاوت که در آن از روغن های ماساژ یا لوسیون های حاوی روغن استفاده می شود. این روغن های غلیظ از عصاره ی دانه ،گل ، برگ ومیوه های درمانی ساخته می شوند.ماساژ با روغن های معطری همچون روغن گریپ فروت و سرو به میزان قابل توجهی به چربی سوزی شکم ،پهلو و دور کمر کمک فراوانی می کند و درنتیجه سبب لاغری می شود. برخی از روغن ها مانند روغن بابونه ،اسطوخودوس و شمعدانی آرامش بخش هستند این روغن ها با تاثیر بر منطقه ایی در مغز که درگیر احساسات است (لیمبیک)سبب تغییرات مثبت در بدن و بهبود وضعیت روحیتان می شود.برخی روغن ها همانند روغن رزماری انرژی زا هستند وانرژی مورد نیاز شما برای انجام تمرینات ورزشی را تامین می کند. افرادی که این ماساژ را انجام می دهند آرامش بیشتری دارند راحت تر به خواب می روند و اضطراب و استرسشان به میزان قابل توجهی کمتر می شود. این ماساژ ماهیچه های شما را از درد ها و گرفتگی ها رهایی می بخشد.

ماساژ لنفاوی:

این ماساژ برای افزایش سوخت و ساز بدن بسیار مفید است و باعث چربی سوزی می شود. ماساژ لنفاوی عادات غذایی شما را تغییر می دهد و هنگامی که به طور منظم این ماساژ انجام شود ، پرخوری و خوردن غذا های ناسالم از زندگی و برنامه غذایی شما حذف می شود در نتیجه به لاغری شما کمک می کند.ورزشکاران یا افرادی که از زخم و جراحت رنج می برند با انجام ماساژ لنفاوی آن را التیام می بخشند. اگر شما نیز در حال حاضر از جراحتی رنج می برید می توانید از این ماساژ بهره ببرید تا هرچه سریع تر به برنامه ورزشی و روزانه ی خود برسید. از دیگر فواید این ماساژ تقویت سیستم ایمنی و رهایی از سموم بدن است .ماساژ لنفاوی استرس و ضطراب را نیز کاهش می دهد.

ماساژ شکمی:

این ماساژ سبک زندگی شما را بهتر می کند و باعث می شود شما کالری بیشتری بسوزانید زیرا سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد وسموم را از بدنتان خارج می کند و سبب بهبود عملکرد سیستم گوارشی شما می شود.

این ماساژ انرژی بدنتان را افزایش می دهد و سبب می شود در طول روز احساس خستگی کمتری بکنید و به بهترین نحو به کار هایتان برسید.برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب در هنگام انجام این ماساژ نفس های عمیق بکشید و در طول روز دوبار آن را انجام دهید.

نکاتی برای تاثیر بیشتر ماساژ برای لاغری

قبل از جلسات درمانی ماساژ وعده کامل غذایی نخورید

ماساژ درمانی روند هضم را تحریک می کند،پس سعی کنید دقیقا قبل از رفتن به جلسات ماساژ از خوردن یک وعده کامل و سنگین غذایی خودداری کنید.همچنین شما نباید خودتان را گرسنه نگه دارید و می توانید قبل از ماساژ یک میان وعده سبک میل نمایید . در نتیجه خوردن غذایی سبک یک تا دو ساعت قبل ماساژ به شما کمک می کند در طول ماساژ احساس راحتی بیشتری داشته باشید و به بدن اجازه ی هضم غذا داده می شود.

تمرینات خود را قبل از جلسات ماساژ انجام دهید

اگر در روزی که تصمیم دارید به ماساژ بروید قرار است که به باشگاه نیز بروید ، این تمرینات را قبل از رفتن به ماساژ انجام بدهید و عضلاتتان را برای ماساژ به خوبی گرم کنید. تمرین بلافاصله بعد از جلسات ماساژ هیچ سودی برای شما ندارد و انتخابی اشتباه است زیرا شما عضلاتی که به تازگی آرام شده اند را تحت فشار قرار می دهید و خطر آسیب دیدگی در این زمان افزایش می یابد.بهتر است بعد از ماساژ 12 تا24 ساعت به خودتان زمان بدهید تا ماساژ ها اثر کافی را گذاشته باشند.

نفس عمیق بکشید

تنفس کامل وعمیق حین انجام ماساژ ضروری است تا اکسیژن رسانی به خون شما به درستی انجام شود و عضلاتتان از تنش وگرفتگی رهایی یابند.هنگامی که ماساژور در حال ماساژ قسمت های دردناک و گرفته ی بدن است ممکن است تنش و حبس نفس رخ بدهد، اما بهترین کار در این زمان کشیدن نفس های عمیق برای رهایی ازین تنش ها است.

ارتباط کلامی را با ماساژور قطع نکنید

هنگامی که به جلسات ماساژ می روید تنها به گفتن اینکه یک ماساژ خوب و عالی می خواهید بسنده نکنید .به ماساژور توضیح دهید که هدف دقیق شما از انجام ماساژ چیست.اگر سوالی دارید از او بپرسید و نقاطی که دچار تنش یا گرفتگی هستند را نیز به ماساژور بگویید تا او با دانستن اطلاعات کافی ،به بهبود وضعیت شما کمک کند.

اگر حین ماساژ احساس درد شدید داشتید، نباید آن را تحمل کنید و فکرکنید که امری طبیعی است .حتما به ماساژور این موضوع را اطلاع دهید .در صورت تحمل ،احتمال کبود شدن و آسیب به عضلات بسیار بالا می رود. البته درد جزئی در زمان انجام حرکات کششی یا روی عضلات سفت یا کشیده تاحدودی طبیعی می باشد.

فواید و تاثیرات ماساژ بر لاغری

ماساژ به تنهایی سبب کاهش وزن شما نمی شود اما به افرادی که رژیم غذایی مناسب وبرنامه تمرینی و ورزشی دقیق دارند می تواند کمک بسیار زیادی بکند و انرژی وانگیزه ی آنها برای رسیدن به هدفشان را هم بیشتر کند.از دیگر فواید ماساژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم شدن ماهیچه ها

ماساژ مخصوص لاغری بدن ماهیچه های شمارا نرم می کند.همچنین به کاهش سلولیت کمک می کند.سلولیت به وضعیتی گفته می شود که پوست همانند پوست پرتقال شود و سطحی صاف نداشته باشد.

افزایش و بهبود گردش خون

ماساژ کل بدن که برای لاغری به طور ویژه انجام می شود ، خون بیشتری به بافت های بدن می رساند وکمک به دفع  سموم بدن می کند.

کاهش استرس و اضطراب

استرس گاهی سبب پرخوری می شود و فرد به همین دلیل دچار افزایش وزن و چاقی می شود.ماساژ درمانی با افزایش آرامش شما از این موضوع جلوگیری می کند.

از دیگر فواید ماساژ های کمک کننده به لاغری خواب راحت ،کاهش گرفتگی عضلات پس از ورزش و تمرینات، بهبود وضعیت ذهنی و بهبود دامنه ی حرکتی است.

خطرات ماساژ درمانی

انجام ماساژ برروی مناطق سرطانی و عروق لنفاوی بسیار خطرناک وممنوع است زیرا باعث می شود این بیماری ها به بافت های دیگر انتقال یابند .از انجام ماساژ بر قسمت هایی که به آنها ضربه وارد شده و خونریزی کرده اند خودداری کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب