farsi beauty

آیا کرم مرطوب کننده باعث تیرگی و برنزه شدن پوست می‌شود؟

آبرسانی صورت

انتخاب مرطوب کننده ای که برای پوست شما مناسب باشد، یک مساله ی حیاتی است.

افراد زیادی هستند که معتقدند مرطوب کننده ای که استفاده می کنند باعث تیره شدن پوستشان شده است. و همین امر باعث می شود که فکر کنید آیا نرم کننده می تواند باعث تیره شدن پوست شود؟

در همین ابتدا در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر محصول بر روی افراد مختلف واکنش متفاوتی از خودش نشان می دهد. و این به این معنا است که یک کرم مرطوب کننده می تواند در عین حال برای برخی افراد باعث درخشندگی پوست شده و برای برخی دیگر باعث تیرگی پوست شود.

با ما همراه باشید تا تاثیر مرطوب کننده ها بر روی پوست را بررسی نماییم.

آبرسان صورت

علت تیره شدن پوست بعد از استفاده از مرطوب کننده چیست؟

مصرف مرطوب کننده هایی که دارای ضد آفتابی می باشند که طیف وسیعی ندارد.

نامناسبی و سازگار نبودن کرم با مدل پوستتتان.

اکسید شدن مرطوب کننده به علت نور خورشید بر روی پوست

مصرف اشتباه از مدل های مرطوب کننده ای که برنز کننده می باشند.

اعمال مرطوب کننده روی پوستتان و زمان دادن به مدت پنج تا شش دقیقه به آن برای جذب مناسب تر و مصرف محصول پوستی بعدی.

نکته ی مهمی که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که وظیفه ی کرم های مرطوب کننده تنها رطوبت رسانی به پوست می باشد و به خودی خود توانایی ایجاد تیرگی در پوست، نمود جوش و ایجاد چربی اضافه در پوستتان را ندارد. مصرف اشتباه و بیش از اندازه از این کرم ها و مصرف کرمی که مناسب تایپ پوست شما نمی باشد می تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود. با تمام این ها برخی افراد با مصرف کرم مرطوب کننده شاهد تیرگی در پوست به خصوص در اطراف چشم می باشند.

علت این تیرگی جمع شدن ملانین می باشد. بعضی افراد بیش از باقی افراد مستعد جمع شدن ملانین بوده و این مساله با قرار گرفتن در برابر نور خورشید افزایش میابد. اگر متوجه شدید بعد از مصرف مرطوب کننده اطراف چشم هایتان تیره شده است می توانید برای مقابله با جمع شدن بیشتر ملانین از SPF استفاده کنید.

آبرسانی صورت

چه مرطوب کننده ای باعث تیرگی پوست شما می شود؟

۱) مرطوب کننده ی برنزه کننده ی مصنوعی

موضوعی که بسیاری از افراد به آن توجه ندارند این است که می بایست به مواد موجود در مرطوب کننده توجه کنند تا علت تیره کردن آن را متوجه شوند. برنزه شدن در اکثر مواقع با آفتاب گرفتن به صورت طبیعی یا با دستگاه های سولار انجام می شود. اما این روز ها برنزه شدن مصنوعی نیز در بین افراد در حال رواج می باشد. مرطوب کننده های تیره کننده علاوه بر رطوبت رسانی و حفظ سلامت پوست شما یک سایه ی نسبتا طبیعی به پوست شما داده و می توانند باعث تیرگی پوست شوند. نکته ای که وجود دارد این است که برچسب مرطوب کننده های تیره کننده کاملا شبیه به مرطوب کننده های معمولی می باشد. این محصولات دارای مرطوب کننده هایی هستند که می توانند سبب بازسازی پوست شما شوند. مانند روغن جوجوبا و اوره. علاوه بر آن، دارای ویتامین هایی از جمله C, E و A می باشند که می توانند سبب تغذیه ی پوست شما شوند. اما ویژگی خاصی که این کرم ها دارند، تیره کردن پوست شما می باشد.

بیشتر محصولات تیره کننده ی پوست دارای ماده ای با عنوان دی هیدروکسی استون یا DHA می باشند. این ماده ی بدون رنگ و شیمیایی در برابر آمینواسید هایی که در لایه ی بیرونی پوست وجود دارند واکنش نشان داده و رنگ قهوه ای نمایش می دهند.

مساله ای که وجود دارد این است که پوست به شکل مرتب از سلول های مرده خلاص می شود و به همین علت مدت زمان برنزه شدن از پنج روز بیشتر طول نمی کشد. و DHA می بایست باز هم اعمال شود.

یکی دیگر از موادی که در اینگونه محصولات وجود دارند، اریترولوز می باشد که بیشتر مواقع به جای DHA، برای حاصل شدن رنگ نارنجی مورد استفاده قرار می گیرد.

۲) مرطوب کننده هایی که دارای مواد حساس به نور هستند

مساله ی جالبی که باید به آن توجه کنید این است که هیچ شخصی در طول زندگی خود، همان رنگ پوستی را نخواهد داشت که در بدو تولد داشته است. این مساله به دلیل شرایط محیطی و مسائلی همچون استرس می باشد که باعث تیره تر شدن پوست می شود. زمانی که پوست در برابر آفتاب قرار می گیرد، از یک مکانیسم دفاعی برای حفاظت از خود استفاده می کند که آن تولید ملانین توسط پوست می باشد.

بعضی از محصولاتی که مربوط به مراقبت پوست می باشند، مثل کرم های مرطوب کننده که دارای مواد حساس به نور می باشند، اگر در برابر نور خورشید قرار بگیرند می توانند پوست شما را تیره تر کنند.

بعضی از مواد روشن کننده که در محصولات وجود دارند شامل هیدروکینون، رتینوئید، رتینول و اسانس های خاص مراقبتی می باشند. زمانی که از محصولاتی استفاده می کنید که دارای هر ماده ی حساس به نوری می باشند، لازم است از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید. اگر به شکل روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید، نیازی به روشن شدن پوستتان نخواهید داشت.

زیرا از رنگ طبیعی پوستتان حفاظت خواهد کرد و باعث یکدست شدن رنگ پوست شما می شود.

۳) مرطوب کننده هایی که دارای ضد آفتاب فاقد طیف وسیع می باشند

اگر مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، حاوی ضد آفتابی می باشد که طیف وسیعی ندارد، می توان نتیجه گرفت این مرطوب کننده نمی تواند در برابر اشعه های UVB و UVA از پوست شما حفاظت کند. و ممکن است پوست شما را تیره تر یا روشن تر کند. اشعه UVA توانایی این را دارد که پوست شما را تیره تر کند و اشعه ی UVB می تواند سبب آفتاب سوختگی شود.

اگر مرطوب کننده ای با ضد آفتابی مصرف می کنید که تنها مقابل اشعه های UVB از پوست شما حفاظت می کنند. شما صاحب پوست تیره تری خواهید بود. بنابر این اگر می خواهید از این موضوع جلوگیری کنید لازم است به سراغ محصولاتی بروید که دارای کرم ضد آفتاب با طیف وسیعی باشد.

۴) قطع استفاده از مرطوب کننده های روشن کننده

مرطوب کننده های روشن کننده می توانند به درمان مشکلات رنگدانه های پوست کمک کنند. زیرا طراحی شده اند که به عمق پوست شما نفوذ کرده و با گذر زمان ظاهر رنگدانه ی غلیظ را کم کنند و حتی گاهی باعث ناپدید شدن آن شوند. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر این محصولات را بعد از یک مدت قطع کنید، باعث تیره شدن پوست شما خواهد شد.

آبرسان صورت

نتیجه گیری و نکته ی پایانی

اگر متوجه شدید که مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، باعث تیره شدن پوست شما می شود، مطمئن شوید محصولی که انتخاب کرده اید با توجه به نیاز ها و نوع پوست شما انتخاب شده است.

به عنوان نمونه در صورتی که دارای پوست چرب می باشید، به سراغ مرطوب کننده های مات بروید. که می توانند ترشح چربی را کنترل کنند. اما در صورتی که مرطوب کننده ی معمولی مصرف کنید، بر روی پوستتان احساس چربی خواهید داشت. بنابر این، آلودگی ها به پوست شما جذب شده و سبب تیره تر به نظر رسیدن پوستتان خواهد شد.

علت های مختلفی هستند که می توانند باعث تیره تر شدن پوستتان شوند. اضافه وزن، اختلالات رنگدانه مثل آکانتوز نیگریکانس یا ملاسما، برنزه شدن آفتاب و کم بودن مواد مغذی می توانند باعث این مساله شوند.

بنابر این می بایست به این نکته توجه کنید که فرقی ندارد رنگ پوست شما چه رنگی است. اگر بتوانید از پوستتان در برابر شرایط آب و هوایی مراقبت کرده و محصولات مراقبت پوستی مناسبی مصرف کنید و راجع به خواب خوب و غذای مفید حساسیت به خرج دهید متوجه می شوید که هر رنگ پوستی زیبایی فوق العاده ای داشته و شما نیازی به عوض کردن آن نخواهید داشت.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب