farsi beauty

طرز تهیه کیک شربتی مجلسی به روش شیرازی

کیک شربتی

ممکن نیست که کیک شربتی شیرازی را امتحان کنید و عاشق آن نشوید. با فارسی بیوتی همراه باشید تا روش تهیه ی این کیک فوق العاده را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم کیک شربتی

آرد

۲ لیوان

شکر

۱ لیوان

تخم‌مرغ

۴ عدد

روغن مایع

۱ لیوان

ماست

۱ لیوان

بکینگ پودر

۱ قاشق مرباخوری

پودر هل

۱ قاشق غذاخوری

شربت بار

۱ لیوان

 

طرز تهیه ی کیک شربتی شیرازی :

مرحله ی اول :

در ابتدا ظرفی گودی شکل انتخاب کنید و شکر و روغن مایع را درون ظرف ریخته و  به مدت هفت دقیقه مواد را هم بزنید. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و پس از اضافه کردن هر کدام از تخم مرغ ها مواد را به مدت دو دقیقه هم بزنید. سپس

پودر هل و ماست را داخل مواد ریخته و به خوبی مخلوط کنید. حالا آردی که از قبل سه مرتبه الک کرده اید و سپس با بکینگ پودر مخلوط کرده اید را در سه مرحله درون مواد ریخته و با لیسک به شکل دورانی مخلوط کنید. تا مواد یک دست شود این کار را  تا زمانی که هیچ گلوله ای داخل مواد نماند ادامه دهید.

مرحله ی دوم :

در این مرحله ابتدا فر را پانزده دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. قالب کیک را ( ۲۲ در ۲۲ سانتی متر ) با کاغذ روغنی پوشانده و با روغن آن را چرب کنید. سپس مواد را داخل قالب ریخته و قالب را چند بار محکم به سطح کار بکوبید تا هوای اضافی بین کیک باقی نماند. سپس قالب را به مدت چهل الی پنجاه دقیقه داخل فر قرار دهید تا به خوبی پخته شود. پس از آنکه کیک شما پخت. چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی کیک طلایی شود.

مرحله ی سوم :

پس از طلایی شدن روی کیک آن را از درون فر خارج کرده و پس از آنکه خنک شد کیک را از کاغذ جدا کنید و آن را برعکس کرده و داخل فر قرار دهید و گریل را به مدت چند دقیقه روشن کنید تا این سمت کیک هم طلایی شود. پس از آنکه کیک خنک شد آنرا از کاغذ جدا کرده و به شکل مربعی برش دهید. سپس شربت را که با دمای محیط یکی شده است را روی کیک ریخته و کیک را سلفون بکشید و داخل یخچال قرار دهید. برای آنکه کیک خمیر نشود حتما باید کیک و شربت با دمای محیط یکی باشد. همچنین برای آنکه شربت به خورد کیک برود حتما باید دو ساعت داخل یخچال بماند.

مواد لازم شربت بار

شکر

پیمانه (۲ لیوان )

آب

۲ پیمانه

جوهرلیمو

یک چهارم قاشق چایخوری

گلاب

یک چهارم پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ

۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ی شربت بار :

ابتدا آب را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید پس از آنکه آب به جوش آمد جوهر لیمو را به آن اضافه کنید (اگر جوهر لیمو‌ در دسترس ندارید از دو قاشق آب لیمو‌ استفاده کنید) سپس شکر را به آب اضافه کرده و حرارت را ملایم کنید. کمی صبر کنید تا شکر در آب حل شده و شربت شفاف شود. پس از آنکه شربت شفاف شده و شروع به قل زدن کرد گلاب و زعفران را اضافه کنید.

مرحله ی دوم :

استفاده از گلاب برای عطر آن می باشد شما در صورت تمایل می توانید به جای گلاب چند عدد هل را در دست خود فشار دهید تا ترک بخورد و سپس به مواد اضافه کنید. پس از آنکه زعفران و گلاب را اضافه کردید صبر کنید تا شربت به قوام برسد. به این نکته توجه کنید که شربت شما باید با حرارت ملایم به قوام برسد وگرنه شکرک می زند. برای آنکه بفهمید شربت شما به قوام رسیده است یا نه مقداری از شربت را داخل بشقابی ریخته و داخل یخچال بگذارید. سپس پس از خنک شدن شربت داخل یخچال آن را با دو انگشتتان بردارید و اگر حس کردید شربت حالت شیره ای و کش دار دارد .

 شربت شما به قوام رسیده است. اگر شربت به این حالت رسید زیر حرارت را خاموش کنید اما اگر حالت آبکی داشد بگذارید بر روی حرارت بماند تا به قوام برسد. فقط فراموش نکنید که به هیچ وجه حرارت را زیاد نکنید.

مرحله سوم :

اگر می خواهید شربت شما مثل شربت بار شیرینی فروشی ها براق باشد  باید یک قاشق غذاخوری گلوکز به آن اضافه کنید این کار علاوه بر براق شدن شربت باعث می شود که شربت شما شکرک نزند.

کیک شربتی

منبع تصاویر yummysa.club

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب