farsi beauty

طرز تهیه کیک پسته بسیار ساده و خوشمزه

کیک پسته

کیک پسته یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین کیک ها میان ایرانی ها میباشد. این کیک معمولا در مجالس سرو میشود. در ادامه برای آموزش آشپزی این شیرینی خوشمزه با ما در سایت فارسی بیوتی همراه باشید.

 

مواد لازم

مواد لازم برای کیک پسته

آرد

2 پیمانه

بکینگ پودر

2 قاشق چای خوری

تخم مرغ

4 عدد

شکر

1 پیمانه

وانیل

¼ قاشق چای خوری

روغن مایع

½ پیمانه

شیر

½ پیمانه

خلال پسته

4 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه

مرحله اول:

در ابتدا برای تهیه این کیک خوشمزه، تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل درون یک کاسه مخلوط کرده و با دور تند همزن به مدت 7 تا 10 دقیقه ترکیب میکنیم تا تخم مرغ روشن و حالت کشدار شود.

مرحله دوم:

توجه داشته باشید که کل تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شود. روغن مایع را به مواد اضافه کرده و در حد 1 دقیقه مخلوط میکنیم.

مرحله سوم:

شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مجددا برای مخلوط شدن با دور تند همزن به مدت 1 دقیقه هم میزنیم. آرد و بکینگ پودر را درون یک کاسه دیگر مخلوط میکنیم.

مرحله چهارم:

مخلوط آرد و بکینگ پودر را 3 مرتبه الک کرده و در 3 مرحله با مخلوط تخم مرغ ترکیب میکنیم و با لیسک مواد را فقط به یک سمت به صورت دوارنی مخلوط کرده تا بافت آن یکدست شود.

مرحله پنجم:

فر را روی حرارت 170 درجه تنظیم کرده و میگذاریم مدتی گرم شود. توجه کنید که اگر فر بیشتر از 7 دقیقه گرم شود، کیک حالت گنبدی پیدا کرده و سطح آن میسوزد.

مرحله ششم:

یک قالب مناسب انتخاب کرده و کف آن را با مقداری روغن چرب میکنیم و مایه کیک را درون آن میریزیم. سپس کیک را چند بار روی سطحی آرام کوبیده تا هوا و حباب های اضافی خارج شود.

مرحله هفتم:

روی مایه کیک را با خلال پسته پوشانده و قالب را در وسط فر قرار میدهیم. حال میگذاریم به مدت 40 دقیقه درون فر بپزد. توجه کنید که طی 30 دقیقه اول پخت در فر را به هیچ عنوان باز نکنید.

مرحله هشتم:

بعد از اینکه مدت زمان پخت تمام شد، با یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی تست میکنیم که کیک پخته است، اگر به سیخ یا خلال دندان مایع کیک نچسبد یعنی کیک پخته است.

مرحله نهم:

حالا کیک را کامل از فر و قالب کیک خارج کرده و اجازه میدهیم تا خنک شود. در آخر کیک را برش زده و به روش دلخواه سرو میکنیم.

حرف آخر

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و این کیک خوشمزه را امتحان کنید.

 

منبع عکس  ashpazi.ba.shima

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب