farsi beauty

طرز تهیه کیک مقوی همراه با میوه های خشک

کیک میوه خشک

یکی از انواع کیک های خوشمزه، کیک میوه خشک است که یک کیک بین المللی است و با انواع میوه های خشک تهیه میشود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کیک عالی را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم کیک میوه خشک

کره نرم

120 گرم

شکر

¾ پیمانه

تخم مرغ

3 عدد

وانیل

1 قاشق چای خوری

آرد

1 و ½ پیمانه

نشاسته ذرت

½ پیمانه

بکینگ پودر

2 قاشق چای خوری

شیر

½ پیمانه

میوه خشک

1 و ½ پیمانه

آرد برای میوه خشک

1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول:

ابتدا کره نرم شده را همرا با شکر درون کاسه ای مناسب ریخته و با همزن به مدت 5 تا 6 دقیقه مخلوط میکنیم تا مواد حجیم شده و رنگ روشنی به بگیرد.

مرحله دوم:

حال یک عدد تخم مرغ را همراه با وانیل اضافه کرده و حدود 30 ثانیه دیگر مخلوط میکینم تا یکدست شود. سپس تخم مرغ دوم را اضافه کرده و مجددا 30 ثانیه دیگر مخلوط میکنیم.

مرحله سوم:

تخم مرغ های سوم و چهارم را نیز به همین صورت اضافه کرده و مخلوط میکنیم. در ادامه نیز شیر را اضافه میکنیم و 30 ثانیه مخلوط میکنیم. سپس میوه های خشک را ریز کرده و همراه با یک قاشق آرد ترکیب میکنیم.

مرحله چهارم:

حال میوه های خشک را نیز به مواد دیگر افزوده و با لیسک به خوبی ترکیب میکنیم. توجه داشته باشید که مواد این کیک به دلیل وجود کره بریده بریده است و این شکل طبیعی میباشد.

مرحله پنجم:

آرد را با نشاسته ذرت ترکیب میکنیم و سه مرتبه الک میکنیم تا کامل یکدست شود. سپس طی دو تا سه مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک ترکیب میکنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله ششم:

فر را با حرارت 180 درجه تنظیم کرده و اجازه میدهیم تا گرم شود. حال یک قالب مناسب انتخاب کرده و درون آن را با روغن به خوبی چرب میکنیم.

مرحله هفتم:

سپس مایع کیک را  درون ظرف ریخته و قالب را چند باری روی سطح کار میکوبیم. حال قالب را درون فر قرار داده و به مدت 45 تا 60 دقیقه میگذاریم تا بپزد. پس از پختن میگذاریم خنک شود و آماده سرو میباشد.

حرف آخر

امیدوارم این کیک خوشمزه میوه های خشک را دوست داشته باشید.

نوش جان.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب