farsi beauty

طرز تهیه کیک کشمشی ساده و خوشمزه خانگی برای صبحانه

کیک کشمشی

کیک کشمشی یکی از انواع کیک های پر طرفدار و خوشمزه ی ایرانی است که طعمی بسیار عالی داشته و معمولا برای عصرانه استفاده می شود. ما برای عطر این کیک از وانیل استفاده کرده ایم که به جای آن می توان از هل یا گلاب هم استفاده کرد. برای مشاهده ی آموزش  طرز تهیه ی کیک کشمشی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم :

آرد سفید

۲ پیمانه

بکینگ پودر

۱ قاشق مربا خوری

تخم مرغ

۴ عدد

روغن مایع

نصف پیمانه و ۳ قاشق غذاخوری

ماست چکیده

سه چهارم پیمانه

شکر

۱ پیمانه

وانیل

نصف قاشق چایخوری

کشمش پلویی

نصف پیمانه

دستور پخت کیک کشمشی

در مرحله ی‌اول مایه کیک را آماده می کنیم :

در ابتدای کار کاسه ای مناسب انتخاب کرده و شکر را داخل آن می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به شکر اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا وانیل را اضافه کرده و موادمان را به مدت سه تا پنج دقیقه با‌دور تند هم میزنیم تا حجمش دو برابر شود. پس از آنکه رنگ مخلوط تخم مرغ ها کرم رنگ شد روغن مایع را اضافه کرده و‌ در حدی که ترکیب شود هم می زنیم. سپس ماست را داخل کاسه ی حاوی تخم مرغ ریخته و کمی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم. سپس مخلوط آرد را کم کم به موادمان اضافه کرده به کمک لیسک به شکل دورانی مخلوط می کنیم تا موادمان به شکل  یکدست آماده شود. موادمان را فقط تا حدی که یکدست شود ترکیب می کنیم.

در مرحله ی دوم مایه کیک را داخل قالب می ریزیم :

در مرحله ی دوم فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. سپس کشمش های پلویی را داخل کاسه ای ریخته و با آب سرد می خیسانیم تا نرم شود. حالا قالب کیک را به کمک کاغذ روغنی می پوشانیم. اگر کاغذ روغنی در دسترس نداشتیم تمام قسمت قالب را به کمک روغن چرب می کنیم. حالا کمی آرد  به شکل پخش کف قالب ریخته و پس از آن قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی خارج شود. در ادامه نصف مایه کیک را کف قالب می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا پخش شود.

در مرحله ی‌ سوم کشمش ها را به کیک اضافه کرده و کیک را داخل فر می‌پزیم :

در این مرحله کشمش پلویی را آبکش می کنیم و به کمک دستمالی تمیز آن را خشک می کنیم به طوری که کشمش ها خیس نباشند. سپس کشمش ها را با نصف باقی مانده ی مایه کیک مخلوط کرده و داخل قالب می ریزیم. سپس قالب را داخل فر می گذاریم و اجازه می دهیم چهل دقیقه در فر بماند تا به خوبی پخته شود. بعد از گذشت چهل دقیقه یک خلال دندان داخل سطح کیک می کنیم و اگر از مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک ما حاضر است. در نهایت کیک را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن از قالب خارج کرده و داخل ظرف مورد نظر قرار داده و برش می زنیم. کیک کشمشی ما آماده است.

منبع تصویر golab_academy

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب