farsi beauty

طرز تهیه کیک هلو همراه با سس مخصوص

کیک هلو

اگر در روز های طولانی تابستانی دلتان یک کیک خوشمزه و هیجان انگیز خواست ما به شما کیک هلو را پیشنهاد می دهیم. با فارسی بیوتی همراه باشید تا پخت این کیک فوق العاده را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم سس هلو

نشاسته ذرت

۱ قاشق غذاخوری

شکر

۲قاشق غذاخوری

کره

۱ قاشق غذاخوری

آب هلو

یک دوم پیمانه

زعفران دم کرده

یک دوم قاشق غذاخوری

شیر

۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ی سس هلو 

در ابتدا آب هلو را همراه با زعفران دم کرده داخل یک ظرف ریخته و مخلوط می کنیم. سپس شکر را به همراه کره ( ذوب شده ) ؛ شیر و نشاسته ی ذرت به ظرفمان اضافه کرده و هم می زنیم. حالا ظرف را روی حرارت ملایم گذاشته و ممتد هم می زنیم تا سس به غلظت کافی برسد.

نکته :

سس پس از خنک شود سفت می شود پس نیاز نیست روی حرارت غلظت آن را بسیار زیاد کنیم.

اگر می خواهید سس شیرین تر باشد شکر آن را اضافه کنید.

مواد لازم

آرد سفید

۱/۵ پیمانه

تخم مرغ

۲ عدد

شکر

۱ پیمانه

کره

۱۰۰ گرم

آب یا پوره ی هلو

۱ پیمانه

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

وانیل

۱ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده

۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک هلو 

مرحله ی اول :

ابتدا کره (نرم شده) را با شکر درون ظرفی ریخته و به خوبی هم می زنیم تا زمانی که رنگش تغییر کند. سپس تخم مرغ هارا یکی یکی به ظرفمان اضافه کرده و پس از اضافه کردن هرکدام از آنها سی ثانیه با سرعت زیاد موادمان را هم می زنیم تا همه چیز به صورت یکدست مخلوط شود. سپس آب یا پوره ی هلو را به همراه زعفران دم کرده به موادمان اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ی دوم :

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا حسابی گرم شود.

حالا آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و  سه مرتبه آن را الک می کنیم. سپس آرد را آرام آرام به موادمان اضافه کرده و  از یک سمت با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا جایی که موادمان یکدست شده و گلوله گلوله ای باقی نماند. حالا قالب  کیک را با کاغذ روغنی پوشانده یا سطح آن را روغن مالیده و آرد می پاشیم. سپس مواد را درون قالب ریخته و چند مرتبه محکم به سطح کار می زنیم تا هوای بین مایه کیک خارج شود.

مرحله ی سوم :

در مرحله ی آخر قالب را داخل فر گذاشته و به مدت سی الی چهل و پنج دقیقه زمان می دهیم تا کیکمان پخته شود. برای آنکه اطمینان پیدا کنیم کیک پخته است باید یک خلال دندان را داخل بدنه ی  کیک کنیم. اگر هیچ چیز به آن نچسبیده بود یعنی کیکمان آماده است. پس از پخت کیک آن را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود. پس از خنک شدن کیک را داخل ظرفی گذاشته و با سس مخصوص کیک هلو و خامه آن را تزئین کرده و میل می کنیم.

نوش جان

منبع تصویر  aaylin.mm

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب