farsi beauty

طرز تهیه کیک قهوه و گردو کافی شاپی

کیک قهوه

اگر می خواهید صاحب یک کیک قهوه خوش طعم و فوق العاده  مانند کیک های کافی شاپ ها شوید با ما همراه باشید تا روش پخت این کیک بی نظیر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

آرد سفید

۳ پیمانه

تخم مرغ

۶ عدد

شکر

۱/۵ پیمانه

ماست

دو سوم پیمانه

پودر قهوه

۲قاشق غذاخوری

پودر نسکافه

۱ قاشق غذاخوری

پکینگ پودر

۳قاشق غذاخوری

وانیل

یک دوم قاشق غذاخوری

مغز گردو

نصف پیمانه

روغن مایع

نصف پیمانه

 

طرز تهیه ی کیک قهوه :

مرحله ی اول :

در ابتدا یک ظرف گودی شکل انتخاب کرده و شکر را به همراه تخم مرغ و وانیل داخل ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید (حدودا هفت دقیقه) تا مواد یک دست و کشدار و کرم رنگ شود. حالا روغن مایع را اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا مواد یک دست شود. در این قسمت ماست را به مواد اضافه کنید و به اندازه ای که با مواد مخلوط شود هم بزنید.

مرحله ی دوم :

در این مرحله آرد را با پودر قهوه، نسکافه و بکینگ پودر ترکیب کرده و سه مرتبه الک کنید. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتگیراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود. اینک مخلوط آرد را  آرام  آرام به همراه مغز گردو به مواد اضافه کنید و با لیسک به حالت دورانی مخلوط کنید. تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله ی سوم :

حالا قالب مناسب را با کاغذ روغنی پوشانده یا کف قاب را چرب کنید. سپس کمی آرد به کف قاب ریخته و از مایه کیک داخل قالب بریزید و سه مرتبه محکم به سطح کار بکوبید تا هوای میان مایه کیک خارج شود. سپس کیک را در طبقه ی وسط فر قرار داده و اجازه دهید چهل الی پنجاه دقیقه آنجا بماند تا به خوبی پخته شود. پس از پختن کیک آن را از فر خارج کنید و زمان دهید تا کمی خنک شود، سپس کیک را داخل ظرف مورد نظر قرار داده و به شکل دلخواه تزئین کنید. (اگر می خواهید این کیک را به صورت کاپ کیک بپزید کافی است مایه کیک را در قالب های کاپ‌کیک بریزید و زمان کم تری هم برای پخت کیک اختصاص دهید .۲۵ تا ۳۵ دقیقه کافیست.)

منبع تصویر sabaa.r.66

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب