farsi beauty

طرز تهیه کیک دارچینی خوشمزه و مجلسی

کیک دارچینی

کیک دارچین یکی از خوش طعم ترین و خوش عطر ترین کیک ها است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. پس با ما همراه باشید تا طرز پخت این کیک خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم

آرد قنادی

۲/۵ پیمانه

تخم مرغ

۴ عدد

پودر دارچین

۲ قاشق چایخوری

وانیل

۲ قاشق چایخوری

شیر

۲۰۰ میلی لیتر

بکینگ پودر

۲ قاشق چایخوری

روغن

۱۰۰ میلی لیتر

شکر

۱ پیمانه ی کامل به همراه یک چهارم پیمانه

نمک

یک چهارم قاشق چایخوری

کشمش و گردو

به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه ی کیک دارچین :

مرحله اول :

در ابتدای کار دارچین ؛ بکینگ پودر ؛ نمک و آرد را مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس دو مرتبه مواد را الک کرده و کنار می گذاریم . سپس کاسه ای بزرگ مقابل دستمان می‌گذاریم و تخم مرغ ها را علاوه بر وانیل و شکر داخل کاسه می ریزیم. و به مدت چهار دقیقه با سرعت هم می زنیم تا جایی که رنگ آن عوض شده و کش دار شود. حالا روغن و شیر را به موادمان اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ی دوم :

مخلوط آردی؛ را که کنار گذاشته بودیم را آرام آرام به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم. موادمان را تا جایی که یکدست شود هم‌زده و فر را روی دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود . سپس قالبی مناسب را انتخاب کرده و‌کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم و یا کف قالب را روغن می زنیم.

مرحله ی آخر :

مواد را داخل قالب ریخته و چند بار قالب را محکم به سطح کار می کوبیم. حالا کشمش و گردو را آرد می زنیم و روی مواد کیک می ریزیم و کیک را داخل فر می گذاریم. سی و پنج

 تا چهل و پنج دقیقه زمان لازم داریم تا کیکمان پخته شود. سپس کیک را بیرون آورده و کمی صبر می کنیم تا خنک‌شود و در نهایت آن را داخل ظرف مورد نظرمان گذاشته و میل می کنیم.

کیک دارچینی

نوش جان

منبع تصویر shaya.cakes

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب