farsi beauty

انواع غذا ها و نوشیدنی های کافئین دار را بشناسید!

قهوه در بدنسازی

حتما تا به حال نام کافئین، زیاد به گوشتان خورده است. کافئین از دانه ها، برگ ها و میوه های درختان به دست آمده و می تواند تمرکز ذهن را افزایش داده و کارایی شما را بیشتر کند. به طور کلی، مصرف ۴۰۰ میلی گرم کافئین در طول روز نمی تواند مشکلی ایجاد کند. باید توجه داشته باشید که این ماده ی خوراکی هم می تواند مثل خیلی از مواد دیگر تاثیرات جانبی مثل افزایش فشار، بی خوابی و استرس به دنبال داشته باشد. اما به طور کلی تاثیر آن در اشخاص مختلف متفاوت است. اما بهتر است به این نکته توجه کنید که پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

ما در فارسی بیوتی قصد داریم ده مورد از غذا و نوشیدنی های دارای کافئین را به شما معرفی کنیم.

مواد غذایی و نوشیدنی های دارای کافئین

قهوه

قهوه:

وقتی نام کافئین به میان می آید، فکر بیشتر افراد به سمت قهوه هدایت می شود. قهوه نوشیدنی پر طرفداری می باشد، که منبع طبیعی کافئین است. میزان کافئین موجود در قهوه به طرز آسیاب کردن و رست قهوه مرتبط می باشد. که تغییر در این پروسه روی عطر و طعم قهوه تاثیر مستقیمی دارد.

قهوه ی بدون کافئین:

بله. درست است. شما اشتباه نخوانده اید.

این نوع از قهوه بر اساس نوع درست شدن و کشتش، نسبت به قهوه های معمولی دارای مقدار کمتری کافئین می باشد. قهوه های بدون کافئین را می توانید شب ها بدون اینکه نگران بی خوابی تان باشید مصرف کنید.

چای:

چای سیاه و چای سبز یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در ایران و آسیا می باشند. که منبع کافئین هستند. مقدار کافئینی که در چای وجود دارد به نوع نژاد و سن برگ آن مرتبط می باشد. هرچه برگ چای، جدید تر و کم سن تر باشد میزان کافئین موجود در آن بیشتر می باشد. توجه داشته باشید که میزان کافئین در چای سبز کمتر بوده و نوشیدنی سالم تری است.

شکلات و دانه های کاکائو:

دانه های شکلات حاوی کافئین طبیعی می باشند. نوشیدنی ها و غذاهایی که دارای شکلات بوده و از شکلات تهیه می شوند، دارای میزانی کافئین هستند که مربوط به وجود شکلات می باشد. شکلات یک نوع ماده ی غذایی سالم است و شکلات هایی که صد درصد خلوص دارند، با توجه به مقدارشان حدوداً ۲۴۰ میلی گرم کافئین دارند.

دانه کولا:

دانه کولا طعم دهنده ی نوشیدنی های محبوبی از جمله کوکاکولا است. در این دانه ها کافئین وجود داشته و از میوه ی یک درخت که در آفریقا رشد می کند به دست می آید. این دانه، کاملا سالم بوده و برای بدن ضرری نداشته و می توان به شکل تازه و خشک شده از آن استفاده کرد.

نوشابه های انرژی زا:

نوشیدنی های انرژی زا که این روز ها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است، دارای کافئین، قند و طعم دهنده می باشد. که افراد برای افزایش انرژی بدن و دقت، به سراغ آن می روند. میزان کافئینی که در نوشیدنی های انرژی زا وجود دارند، حدوداً ۵۰ تا ۵۰۵ میلی گرم می باشد. که میزان زیادی است.

قهوه

غذاهای دارای قهوه:

غذاهای حاوی قهوه موارد بسیار زیادی هستند، که احتمالا شما هم در طول روز حداقل به سراغ مصرف یکی از آن ها می روید. از این نمونه ها می توان به تیرامیسو، بستنی هایی با طعم قهوه، شیرینی ها و نان های دارای قهوه اشاره کرد.

گوارانا:

گوارانا در جنگل های بارانی آمازون کشت شده و یکی از منابع طبیعی کافئین می باشد. گوارانا میوه ای پر خاصیت است که می تواند باعث مقاوم سازی بدن در برابر فشار خون، افزایش انرژی و چربی سوزی شود. از گوارانا همچنین برای طعم دهندگی نوشیدنی ها استفاده می شود. به عنوان مثال برای طعم دهندگی به نوشابه ی انرژی زا به سراغ گوارانا می روند.

آدامس های کافئینی:

این روز ها می توانید آدامس های کافئینی زیادی با برند های مختلف در بازار مشاهده کنید. این آدامس ها روشی عالی برای تامین کافئین مورد نیاز بدن می باشند. این آدامس ها حدوداً دارای مقدار کافئین بالایی بوده و با سرعت زیادی هم جذب می شوند.

نوشیدنی یربا میت:

نوشیدنی یر بامیت که در آفریقای جنوبی کشت می شود در حقیقت نوعی چای می باشد که برگ های خشک یک نوع درخت را جوشانده و آن را به دست می آورند. این نوشیدنی نوعی منبع طبیعی و فوق العاده ی کافئین می باشد که خاصیت های زیادی به همراه دارد. مقدار کافئینی که از طریق آن وارد بدن می شود ۲۰ تا ۱۸۰ میلی گرم است .

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب