farsi beauty

خواص چای آبی (چای گل نخود پروانه ای) + طرز تهیه و عوارض احتمالی آن

چای آبی

در مورد چای آبی چه می دانید؟

چای آبی یک گیاه بومی مناطق آسیای جنوبی می باشد، این گیاه معمولاً از دم کردن گلبرگ هایش به وجود می آید و به دلیل رنگ آبی روشنی که دارد به چای آبی معروف است.

چای آبی رنگدانه مصنوعی ندارد و گزارش شده که می تواند خواص درمانی نیز داشته باشد.

چای آبی

آشنایی بیشتر با چای آبی

به دلیل محتوای بالای آنتوسیانین در چای آبی و رنگدانه های آنتی اکسیدانی که در برخی از میوه ها و سبزیجات آبی و بنفش وجود دارد را در خود جای داده است.

بسته به PH و اسیدیته این چای ممکن است رنگ بنفش یا قرمز و گاهاً سبز تغییر رنگ دهد، آنتوسیانین موجود در آن علاوه بر رنگ دادن به این چای خواص درمانی نیز دارد، در ادامه قرار است با خواص درمانی چای آبی برای بدن و ارگان های داخلی آشنا شوید.

چای آبی

خواص درمانی چای آبی

تضمین سلامت قلب و عروق

این چای فشار خون را پایین می دهد و فشار خون را بهبود می بخشد، مطالعات نشان می دهد که این چای خاصیت شل کنندگی عروق دارد و می تواند بعد از یک وعده غذای پرچرب از تجمع چربی جلوگیری کند، اثرات ضد تورومبوتیک دارد و مطالعات نشان می دهد که از تشکیل لخته های خون که عامل اصلی بروز سکته قلبی و مغزی است جلوگیری می کند.

ضد دیابت

طبق گزارشات ما ممکن است این چای خواص ضد دیابتی هم داشته باشد و هضم و جذب قند را بهبود دهد، می تواند با کاهش سطح انسولین خون اختلال عملکرد رگ های خونی و سندروم متابولیک را به همراه چاقی بهبود ببخشد و منجر به کاهش قند خون گردد.

چای آبی

بهبود سلامت مغز

مطالعات حیوانی نشان داده که عصاره نخود پروانه در این چای ممکن است حافظه را بهبود دهد و از بیماری آلزایمر یا زوال عقل جلوگیری کند.

ضد میکروب و آنتی باکتریال

برخی از آنتی اکسیدان های موجود در این چای ضد قارچ ضد، میکروبی و آنتی باکتریال هستند و در برابر استافیلوکوکوس اورئوس و استرپتوکوک مقاومت بدن را بالا می برند.

مبارزه با سرطان

چای آبی سرشار از آنتی اکسیدان است و بنابراین با رادیکال های آزاد بدن مقابله می کند و سرطان ها را از بدن خارج می کند، آنتوسیانین هم گروهی از آنتی اکسیدان است که در این چای یافت می شود همچنین شواهد نشان می دهد که از آسیب و مرگ سلولی جلوگیری می کند و باعث بهبود طراوت پوست می شود، تحقیقات روی این ماده نشان داده که گلهای نخود پروانه ای روی حفظ سطوح بالای گلوتاتیون پراکسیداز تاثیر می گذارد.

چای آبی

طرز تهیه چای آبی به چه صورت است

چای آبی را می توانید به صورت گرم و سرد میل کنید و این بستگی به ذائقه شما دارد اما برای تهیه چای آبی نیاز به یک فنجان آب جوش، سه تا پنج گل نخود پروانه ای، حدود یک قاشق چایخوری یا یک کیسه چای آبی نیاز دارید به همراه شکر یا عسل و حتی می توانید شیرین کننده آن را به اختیار نبات انتخاب کنید به همراه نصف لیمو ترش.

اکنون باید گل نخود پروانه یا چای کیسه ای آبی را در فنجان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند تا رنگ آن به آبی روشن تبدیل شود، در صورت تمایل شیرین کننده دلخواه خود را اضافه کنید و به آن لیموترش بیفزایید تا علاوه بر رنگ دهی متفاوت تر، PH چای را کاهش دهد و رنگ بهتری به چای دهد.

شما می توانید در فصول تابستان یا گرما از این چای به صورت سرد استفاده کنید.

چای آبی

مضرات چای آبی و عوارض جانبی آن

این چای عوارض جانبی خاصی برای افراد نداره اما طبق آخرین تحقیقات ما ممکن است در برخی از افراد باعث معده درد، اسهال و تهوع شود که این هم در صورت مصرف نامتعادل برای افراد رخ می دهد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب