farsi beauty

طرز تهیه ژله خرده شیشه (ژله موزاییکی) چند رنگ خوشمزه و مجلسی

ژله خرده شیشه

اگر به دنبال نوعی دسر نوین و هیجان انگیز هستید که بتوانید در مهمانی های خاص خود از آن استفاده کنید انتخاب درستی کرده اید. ژله ی خرده شیشه نوعی ژله ی جذاب ایرانی است که با طرح های مختلف و متنوعی تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش طرز تهیه ی ژله ی خرده شیشه در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم ژله خرده شیشه:

ژله رنگی

۳ بسته

ژله آلوئه ورا

۱ بسته

بستنی لیوانی

۱ عدد

آب جوش

۴ لیوان

دستور تهیه ی ژله خرده شیشه ( Broken Glass Jello )

در مرحله ی اول ژله ها را درست کرده و داخل یخچال می گذاریم تا ببندد :

در ابتدای کار سه کاسه ی جداگانه انتخاب کرده و رو به روی دستمان می گذاریم سپس ژله های رنگی را به شکل جداگانه داخل سه کاسه می ریزیم. سپس داخل هر کدام از کاسه ها یک لیوان آب جوش اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا پودر ژله داخل آب جوش حل شود. برای آنکه ژله های به دست آمده سفت و منسجم باشد بیشتر از یک لیوان آب جوش اضافه نمی کنیم. حالا ژله ها را داخل ظرف مورد نظر ریخته و داخل یخچال می گذاریم. توجه کنید از آنجایی که قصد داریم ژله ها را به شکل حبه قندی خرد کنیم بهتر است از ظرف چهار گوش استفاده کنیم.

در مرحله ی دوم ژله ها را از یخچال خارج کرده و برش می زنیم :

در مرحله ی دوم پس از آنکه ژله ها خودشان را گرفتند ظرف ها را از یخچال خارج کرده و ژله ها را به شکل مکعبی حبه قندی خرد می کنیم. حالا ظرفی که برای تهیه ی ژله خرده شیشه در نظر گرفته ایم را مقابل دستمان قرار داده و به کمک کمی روغن مایه چرب می کنیم. حال ژله ها را داخل قالب مورد نظرمان می ریزیم.

در مرحله ی سوم ژله آلوئه ورا و بستنی وانیلی را به ظرف اضافه می کنیم :

در مرحله ی سوم ژل آلوئه ورا را به همراه یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود سپس بستنی لیوانی وانیلی را با ژل آلوئه ورا ترکیب می کنیم. ژل آلوئه ورا و بستنی وانیلی را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا آن را بر روی ژله های خرد شده می ریزیم و به خوبی تکان می دهیم تا ژل آلوئه ورا تمام نقاط قالب را در بر بگیرد. در پایان هم ژله خرده شیشه را در یخچال قرار می دهیم تا سفت شده و ببندد. ژله خرده شیشه ما حاضر است.

ژله خرده شیشه

منبع تصاویر daily.confections

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب