farsi beauty

طرز تهیه پاستا بروکلی خوشمزه با سس مخصوص رستورانی

پاستا بروکلی

پاستا بروکلی یکی انواع غذاهای خوشمزه ای است که دارای بروکلی بوده و بدون گوشت پخته می شود. به همین دلیل این غذا یکی از غذاهای مناسب برای افراد گیاه خوار می باشد. برای مشاهده ی آموزش پخت پاستا بروکلی در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم پاستا بروکلی :

پاستا طرح دلخواه

۵۰۰ گرم

بروکلی  تکه شده

۴۰۰ گرم

قارچ برش زده

۱ پیمانه

 

مواد لازم برای سس :

شیر

دو و یک چهارم پیمانه

آبلیمو

به میزان دلخواه

سیر

۱۰ حبه

آرد

۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

روغن زیتون

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت پاستا بروکلی

در مرحله ی اول پاستا ها را داخل آب جوش قرار می دهیم :

در مرحله ی اول قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و یک‌ سوم قابلمه را پر از آب می کنیم و آن را بر روی حرارت می گذاریم تا آب جوش بیاید. بعد از آنکه آب قابلمه جوش آمد مقداری نمک و روغن داخل قابلمه ریخته و پاستا را اضافه می کنیم و صبر می کنیم به مدت هشت الی ده دقیقه داخل آب جوش بماند. سپس با آب سرد آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب آن خارج شود.

در مرحله ی دوم قارچ و بروکلی را بخار پز کرده و سیر را خرد می کنیم :

در این مرحله تکه های قارچ و بروکلی را داخل ظرف یا صافی می ریزیم. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و به عمق دو سانتی متر آب داخل قابلمه می ریزیم. حالا صافی را داخل قابلمه گذاشته و قابلمه را بر روی حرارت می گذاریم. و اجازه می دهیم قابلمه هشت دقیقه بر روی حرارت بماند تا قارچ و بروکلی بخارپز شود. حالا سیر ها را پوست گرفته و به کمک غذاساز یا خرد کن خرد می کنیم.

در مرحله ی سوم سس پاستا را آماده می کنیم و سرو می کنیم :

در این مرحله تابه ای مناسب بر روی حرارت می گذاریم. سپس کمی روغن زیتون داخل تابه ریخته و سیر را به آن اضافه می کنیم و شروع به تفت دادن می کنیم تا رنگ سیر تغییر کند. پس از آنکه سیر قهوه ای شد آرد را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه شیر را کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم و پس از آن آبلیمو را داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را کم می کنیم و صبر می کنیم تا سس بر روی حرارت جوش خورده و غلیظ شود. اگر حس کردیم سس به اندازه ی کافی غلیظ نیست یک قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم. در پایان هم سس را با نمک و فلفل  مزه دار کرده و پاستا را با توجه به سلیقه مان همراه با سس، ‌بروکلی و ‌قارچ سرو می کنیم.

منبع تصویر simplesumptuouscooking

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب