farsi beauty

هر آنچه که باید درباره ی بوتاکس صورت بدانید.

بوتاکس صورت

بوتاکس صورت

بسیاری از خانم ها به دنبال داشتن ظاهری بی ‌نقص هستند و طب پلاستیک به، به دست آوردن ظاهری مطلوب کمک کرده است و یکی از مهم‌ترین فن ‌های زیبایی تزریق بوتاکس برای صورت است که تأثیر بسزایی در بهبود روحیه خانم‌ ها دارد.

تزریق بوتاکس، گزینه‌های پیشنهادی جراحان پلاستیک است.

هدف از تزریق بوتاکس جلوگیری از انقباض عضلات مسئول حالات صورت است که آتروفی آن باعث ایجاد چین ‌و چروک با افزایش سن می‌شود، بنابراین این روش برای اهداف زیبایی برای خانم‌ هایی که خواهان ظاهری جوان ‌تر هستند انجام می ‌شود و بیشتر برای درمان چین ‌و چروک‌های افقی در پیشانی، کناره‌های چشم و دهان استفاده می شود. بوتاکس ماده‌ ای سمی برای سلول‌ های عصبی است و تزریق آن به بافت پوست اثر سیگنال‌ های الکتریکی منتقل شده از عصب به رشته‌ های عضلانی را متوقف می‌ کند و از انقباض آن‌ها جلوگیری می ‌کند. ما امروز در این مقاله به دنبال صحبت در مورد بوتاکس صورت هستیم اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

تزریق بوتاکس صورت

 

بوتاکس صورت چگونه انجام می‌شود و مهم‌ ترین نکاتی که بیمار بعد از بوتاکس صورت باید به آن‌ها توجه داشته باشد؟

  1. جلسه ‌ای برگزار می‌ شود که در آن پزشک با بیمار در مورد ناحیه تحت درمان بسته به نوع ضخامت و بافت پوست موافقت می ‌کند. تزریق با بی حسی موضعی برای پوست با پماد انجام می‌ شود، در برخی موارد ممکن است نیازی به بیهوشی نباشد، همچنین بیمار باید قبل از عمل تمام دارو های مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهد.
  2. متخصصین پوست جراحی پلاستیک را با تزریق بوتاکس انجام می‌ دهند که در آن‌ یک تزریق نازک در زیر پوست صورت در خط عضلانی وارد می ‌شود، سپس بوتاکس تزریق می‌ شود. خونریزی کوچک ممکن است در ناحیه تزریق سوزن رخ دهد و معمولاً در عرض چند دقیقه متوقف می ‌شود؛ و این روش معمولاً حدود 10 دقیقه طول می ‌کشد.
  3. بیمار بلافاصله پس از اتمام تزریق بوتاکس می ‌تواند کلینیک را به منزل خود ترک کند و گاهی اوقات بسته به شرایط بیمار جلسات دیگری نیز انجام می‌ شود.
  4. بیمار باید از مالیدن ناحیه تزریق بوتاکس خودداری کند و از خوابیدن به سمت تزریق خودداری کند، زیرا ممکن است باعث گسترش بوتاکس به نواحی خارج از عضلات صورت شود.
  5. اگر بعد از تزریق بوتاکس احساس درد کردید و علائمی از خونریزی موضعی و تورم در ناحیه تزریق ظاهر شد و معمولاً در عرض چند روز ناپدید ‌شد، می‌توانید از برخی مسکن‌ها استفاده کرد.
  6. در صورت بروز علائمی مانند درجه حرارت بالا، از دست دادن حس صورت، خونریزی شدید، ترشحات چرکی از ناحیه تزریق و درد شدید باید به پزشک مراجعه کنید.
  7. نتایج تزریق بوتاکس معمولاً در عرض یک هفته پس از عمل ظاهر می ‌شود و بسته به عوامل مختلفی ممکن است نتیجه از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

 

تزریق بوتاکس صورت

 

نتایج تزریق بوتاکس برای صورت

بوتاکس نام تجاری ماده‌ای است که در این روش استفاده می‌ شود. این ماده هنگام تزریق عضله استفاده می ‌شود. نتیجه این است که عضله به‌راحتی کار می ‌کند به‌طوری ‌که باعث کاهش انقباض عضله می‌ شود. ظاهراً باعث از بین رفتن چین ‌و چروک‌های قبلی و مسدود کردن سیگنال‌ های عصبی که باعث انقباض عضلانی هستند می‌ شود. این اثر باعث شل شدن و صاف شدن خطوط و چین ‌و چروک ‌های ناشی از حرکات مکرر روی صورت می ‌شود و بیشتر بین ابرو ها، پیشانی، اطراف چشم و چروک های افقی پیشانی دیده می‌شود.

 

تزریق بوتاکس صورت

 

هدف از تزریق بوتاکس صورت چیست؟

  • از بین رفتن چین ‌و چروک و علائم پیری
  • تزریق بوتاکس صورت برای بسیاری از اهداف زیبایی کار می‌ کند، زیرا به‌طور موقت عضلات صورت را که باعث ایجاد چین ‌و چروک می‌ شوند، مانند چین ‌و چروک بین ابرو ها، شل می‌ کند.
  • تزریق بوتاکس برای صورت مشکل چین ‌و چروک پیشانی (بالای ابرو)، چین‌ و چروک دور چشم را حل می‌ کند.
  • این‌یک درمان بسیار ایمن و مؤثر در درمان چین‌ و چروک و همچنین در جلوگیری از افزایش آن‌ ها با افزایش سن است.

 

تزریق بوتاکس صورت

 

مهم‌ترین نکاتی که قبل از تزریق بوتاکس صورت باید به آن‌ها توجه کنید.

  • قبل از تزریق بوتاکس صورت، بهتر است حداقل یک هفته از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد لکه های آبی در محل تزریق، باید مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی را دو هفته قبل از تزریق قطع کنید. مدت ‌زمان تزریق بوتاکس از 4 تا 8 ماه طول می‌ کشد و درنتیجه ظاهر شدن بوتاکس از سه تا ده روز شروع می ‌شود و سن خاصی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. تا زمانی که برای درمان چین‌ و چروک‌های حرکتی که ممکن است زود یا دیر ظاهر شوند، استفاده شود. به این معنی که بوتاکس را می توان بر اساس وضعیت پوست و چین ‌و چروک به ‌صورت تزریق کرد نه بر اساس سن؛ اما در مورد چین‌ و چروک، بهتر است عمل بوتاکس را بدون انتظار انجام دهید، زیرا چین ‌و چروک با حرکت در صورت رها شدن به چین‌ و چروک‌های ثابت و عمیق تبدیل می ‌شود و بوتاکس دیگر تنها راه‌حل آن‌ها نیست.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب