farsi beauty

طرز تهیه بورک با نان باگت خوشمزه به سبک ترکیه ای

بورک با نان باگت

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی می خواهیم طرز تهیه ی بورک نان باگت را به شما آموزش دهیم. بورک نان باگت نوعی غذای خوش طعمی است که متعلق به کشور ترکیه بوده و بسیار ساده آماده می شود. برای مشاهده ی آموزش بورک نان باگت با ما همراه باشید.

مواد لازم :
نان باگت۲ عدد
پنیر فتا۱۰ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
ماست۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
نمک  ۱ قاشق مرباخوری
روغن مایعیک چهارم لیوان
فلفل سیاهبه مقدار لازم

دستور پخت بورک نان باگت

مرحله ی اول، قرار دادن  نان های باگت داخل ظرف :

در ابتدای کار فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. سپس ظرفی که برای فر مناسب باشد انتخاب می کنیم و آن را به کمک مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا نان باگت ها را به شکل حلقه ای می بریم و آن ها را بسیار فشرده ته ظرف قرار می دهیم. 

مرحله ی دوم، تهیه ی مایه بورک :

در مرحله ی دوم کاسه ای مناسب انتخاب می کنیم. سپس تخم مرغ را می شکنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا به وسیله ی چنگال یا همزن تخم مرغ را هم می زنیم تا از لختگی در بیاید. در ادامه ماست، روغن مایع، نمک و مقداری فلفل سیاه را به کاسه ی حاوی تخم مرغ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا موادی که به دست آورده ایم را بر روی نان باگت های داخل ظرف ریخته و به خوبی صاف می کنیم. 

مرحله ی سوم، اضافه کردن پنیر ها و قرار دادن در فر :

در مرحله ی سوم ابتدا پنیر فتا را ریز خرد می کنیم و سپس روی مایه بورک می ریزیم. پس از آن پنیر پیتزا را روی موادمان ریخته و روی بورک را با پنیر پیتزا به خوبی می پوشانیم. حالا ظرف را داخل فر گذاشته و اجازه می دهیم پانزده تا بیست دقیقه داخل فر مانده و به خوبی پخته شود. پس از گذشت زمان مورد نظر به مدت چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی بورک خوش رنگ شود. در پایان هم ظرف را از فر خارج کرده و بورک را در ظرف دلخواهمان قرار داده و به کمک سس مورد نظر میل می کنیم. بورک نان باگت ما حاضر است. نوش جان.

منبع تصویر _r_sh_s

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب