farsi beauty

تفاوت لوسیون و روغن بدن در چیست؟ + معرفی بهترین روغن ها برای پوست

لوسیون

در مورد روغن بدن و لوسیون پوست بدن بدانید

لوسیون و روغن بدن هر دو برای مرطوب نگه داشتن پوست و داشتن پوستی نرم و لطیف ساخته شده اند.

این مواد پوست را زنده با طراوت داشته و کاور پوست بدن توسط لوسیون و روغن های بدن یکی از راههای اصلی برای به وجود آوردن یک سد محافظ در برابر عوامل بیرونی می باشد.

شرایط استفاده از لوسیون و روغن بدن

استفاده از روغن بدن در هوای سرد و همچنین آب و هوای خشک برای افرادی که پوستی حساس دارند تجویز می شود.

روغن بدن

تفاوت های روغن و لوسیون بدن در چیست؟

به طور خلاصه و به طور دقیق روغن بدن سنگین تر و غلیظ تر از لوسیون های مختلف می باشد.

استفاده از روغن بدن و لوسیون تنها به حفظ رطوبت پوست کمک می کند بلکه یک مانع در برابر عوامل بیرونی است.

در مورد لوسیون بدن

لوسیون بدن از مواد نرم کننده و نفوذ ناپذیر تشکیل شده است، فرمولاسیون این لوسیون های بدن معمولاً سبک تر بوده و پخش کردن آنها بر روی پوست آسان تر است، نفوذ آنها بر روی هر نوع پوست به طور سریع اتفاق می افتد و اثرات تسکین دهنده بعد از شیو نیز دارد، برای استفاده و مصرف یک لوسیون مناسب باید به مشکل پوستی و اهداف مربوط به پوست شما انتخاب شود، شما می توانید در فصول مختلف جهت جلوگیری از خشکی پوست از این لوسیون ها استفاده کنید همچنین اگر در دوران یائسگی یا بالای 50 سال به سر می برید بهتر است در استفاده از لوسیون های بدن از کرم های نرم کننده استفاده کنید، در کنار این کرم ها می توانید از روغن های گیاهی مانند سیلیکون، شیر باتر، وازلین و موم زنبور عسل استفاده کنید.

اگر مشکلات مزمن پوستی دارید بهتر است قبل از استفاده از لوسیون های مختلف با پزشک پوست و مو مشورت کنید.

در مورد روغن بدن

روغن بدن که بخش اصلی آن را ماده نفوذ ناپذیر روغنی تشکیل می دهد به عنوان یک لایه محافظ برای جلوگیری از ورود میکروب ها به شما کمک می کند، روغن بدن متناسب می توانند از ترک پوست و پوسته پوسته شدن بدن شما جلوگیری کند، روغن های بدن می تواند باعث ایجاد فضای بین سلولی پوست شود و پوست بدن شما را نرم و تسکین دهد.

از آنجایی که روغن های بدن سنگین تر از لوسیون های بدن ساخته می شود پخش کردن آنها بر روی پوست سخت و مشکل تر می باشد.

لوسیون

آیا می توانیم لوسیون و روغن بدن را مخلوط کنیم و سپس از آن استفاده کنیم؟

بعد آخرین تحقیقات ما و نظریه گریس کینگ که یک شیمیدان معروف آرایشی می باشد می توانید لوسیون و روغن بدن را با هم مخلوط کنید و آن را استفاده کنید، شما می توانید در فصول سرد مانند زمستان از ترکیب این دو ماده استفاده کنید.

اشتباه رایج در استفاده از لوسیون و روغن بدن

برای رفع مشکلات پوستی و لایه برداری پوست باید از لوسیون های خاص استفاده کنید، با توجه به وضعیت پوستی شما یعنی خشک بودن، چرب بودن یا پوست معمولی خود لوسیون و روغن سازگار با پوست خود را انتخاب کنید و مرطوب سازی را بیش از حد انجام ندهید.

بهترین روغن بدن

طبق تحقیقات ما روغن بادام، نارگیل، آفتابگردان و روغن آرگان بهترین روغن ها برای خشکی پوست و رفع اگزمای پوستی می باشد، همچنین شما می توانید از روغن ماساژ برای نرمی پوست و رفع مشکلات پوستی استفاده کنید.

برای رفع مشکلات و خشکی پوست روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن کنجد، روغن زردآلو، روغن آرگان و روغن دانه انگور را استفاده کنید.

روغن بدن

معرفی 6 روغن ماساژ مناسب برای پوست

  1. روغن سیاه دانه
  2. روغن اسطوخودوس
  3. روغن آرگان
  4. شی باتر
  5. روغن زیتون
  6. کنجد

عوارض و مضرات روغن بدن و لوسیون بدن برای افراد

فرمولاسیون این دو ماده به طور بی خطر برای بدن انسان و پوست شما ساخته شده است.

اما اگر دچار حساسیت های پوستی، اختلالات پوستی و آلرژی می باشید همیشه سعی کنید قبل از استفاده از این ماده ها با پزشک مشورت کنید که جلوی آکنه جوش های پوستی و ترک های پوستی شما گرفته شود، شما باید به مواد موجود در روغن یا لوسیون انتخابی توجه داشته باشید.

عطر و الکل موجود در لوسیون ها و یا برخی روغن ها با هم متفاوت می باشد بنابر این از پزشک پوست و مو یا متصدی داروخانه راهنمایی کامل را با دادن مشخصات پوستی خود بگیرید، همچنین اگر پس از مصرف یک یا دو بار از لوسیون یا روغن های انتخابی دچار حساسیت پوستی شدید برای ادامه مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب