farsi beauty

بهترین روش های موجود برای از بین بردن سردی بدن

سرد مزاجی زنان

حتما دیده اید که برخی از افراد بدون اینکه دلیل مشخصی داشته باشند دچار سردی می شوند که این سردی معمولی نیست. سردی بدن نشانه هایی مانند ضعف بدنی، رنگ پریدگی صورت، سرگیجه، افسردگی و... دارد که ممکن است به دلیل کم خونی، بیماری رینود، دیابت نوع 2 و... به وجود بیاید. اگر دچار سردی شدید نگران نباشید چرا که می توان آن را درمان کرد. در ادامه برخی از روش های درمان سردی بدن را شرح داده ایم.

دمنوش سردی بدن

میوه و دمنوش برای سردی بدن

از بهترین میوه ها برای افراد سرد مزاج می توان به موز، نارگیل، خرما، انجیر، خربزه و سایر میوه های شیرین اشاره کرد. همچنین دمنوش های گرمی مثل دارچین، زنجبیل، آویشن، زعفران و... وجود دارند که در درمان سردی بدنتان بسیار موثر هستند.

پوشیدن لباس گرم برای سردی بدن

اصلی ترین دلیلی که افراد دچار سردی بدن می شوند، سوء مزاج سرد است. اگر به سوء مزاج سرد مبتلا شدید حتما لباس گرم بپوشید و کمتر خود را در معرض سرما قرار دهید. چرا که، زمانی که شما احساس سردی می کنید، حرارت بدنتان از بین می رود به همین دلیل بهتر است جوراب و دستکش بپوشید تا به خوبی بدنتان گرم شود.

خوابیدن

مکان خواب برای سردی بدن

از بهترین مکان ها برای خوابیدن افراد مبتلا به سردی کنار رادیاتور یا بخاری است. اگر در هنگام سفر هستید به خصوص در فصل زمستان، وسایل گرمایشی کافی را همراه خود داشته باشد.

تقویت بدن برای سردی بدن

افرادی که دچار سردی هستند باید بدنشان را با خوراکی های مفید و مقوی، تقویت کنند. همچنین اگر برخی از فعالیت ها انرژی زیادی از شما می گیرد که منجر به تضعیف بدنتان می شود، از انجام دوباره آن ها خودداری کنید. با تقویت بدن دیگر احساس لرز و سردی نمی کنید.

ورزش و موسیقی

ورزش کردن برای سردی بدن

یکی از بهترین راه های درمان سردی بدن، ورزش و تحرک است. هنگامی که ورزش می کنید به بدن گرما می دهید که نتیجه آن برطرف شدن سردی بدن است. سعی داشته باشد در طول روز حتما ورزش کنید حتی به مقدار زمان کم.

تغذیه برای سردی بدن

اگر به سردی دچار هستید، از مصرف مواد غذایی سرد خودداری کنید. این غذا های سرد می توانند شامل ماست، دوغ، گوجه، سالاد الویه، و... باشند که موجب افزایش سردی بدن خواهند شد. به جای این مواد غذایی بهتر است از مواد غذایی استفاده کنید که دارای طبع گرم هستند مانند نخود، فسنجان، دارچین و... که نقش موثری در درمان سردی بدن خواهند داشت.

سیر

استفاده از سیرخام برای سردی بدن

با خوردن یک حبه سیر خام در وعده صبحانه، از لرز و سردی بدن جلوگیری کنید. سیر می تواند نقش موثری در افزایش دمای بدن داشته باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب