farsi beauty

چگونه اکسیدان و دکلره مناسب برای رسیدن به بهترین رنگ مو را انتخاب کنیم؟

دکلره رنگ مو

رنگ کردن مو می تواند روشی عالی برای افزایش زیبایی مو و چهره ی شما باشد. اما در این بین، اگر به سراغ اکسیدان بی کیفیتی بروید، مشکلات و‌ مسائل زیادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد و حتی ممکن است باعث آسیب به سلامت موهایتان شود.

انتخاب دکلره ای مناسب، حتی از رنگ نیز مهم تر می باشد و شما باید توجه کنید که دکلره ی خوبی برای رنگ مویتان انتخاب کنید. در صورت خرید یک دکلره ی خوب، نه تنها رنگ موی شما از جهت کیفیتی بهتر خواهد شد، بلکه آسیبی که به موهایتان وارد می شود بسیار کم تر خواهد بود.

با پیشرفت جهان امروز رنگ های متنوع و زیبایی وارد بازار شده اند که حتی رنگ های فانتزی نیز در لیست آن ها قرار دارند. و برای دست پیدا کردن به چنین رنگ هایی شما می بایست در ابتدا رنگ موهای خودتان را از بین برده و یا آن را کم رنگ کنید.

با ما همراه باشید تا ویژگی های یک اکسیدان مناسب برای دکلره که برای افزایش کیفیت و کاهش آسیب در برابر رنگ های متنوع به شما کمک می کند را با شما به اشتراک بگذاریم.

رنگ مو دکلره

چرا استفاده از اکسیدان خوب برای دکلره مهم است؟

زمانی که فرد قصد دارد رنگ جدیدی روی موهایش بگذارد، برای تغییر رنگ موها از دکلره استفاده می شود، با استفاده از دکلره رنگ موهای فرد از تیره به روشن تبدیل می شود تا مو بتواند رنگ جدید را دریافت کند. با توجه به این موضوع که رنگ تیره، رنگ طبیعی موهای شخص باشد، دکلره می تواند موهای شخص را کمرنگ یا بی رنگ کند.

برای دکلره کردن، موادی مورد استفاده قراره می گیرد که می توانند رنگدانه های قبلی را از بین ببرند. این مواد که دارای پراکسید هیدروژن می باشند، حاوی انواع مختلفی هستند که یکی از آن ها اکسیدان می باشد.

اکسیدان می تواند با دارا بودن میزان قابل توجهی از این مواد با اثر گذاری بر روی کوتیکول های مو، رنگدانه های مو را ضعیف کرده و رنگ قبلی را از بین می برد. تا مو های شخص آماده ی دریافت رنگ جدید باشد.

شما می بایست به سراغ اکسیدانی بروید که باعث شود موهایتان کمتر صدمه ببیند، 

این اکسیدان ها معمولا دارای چند ویژگی مهم هستند که در ادامه آن ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

رنگ مو دکلره

اکسیدان مناسب برای دکلره دارای چه ویژگی هایی است؟

تا به اینجا گفتیم که اکسیدان می تواند با روشن کردن رنگ مو و از بین بردن رنگ پیشین شما، موهایتان را آماده ی دریافت رنگ جدید کند. شما این روز ها می توانید در فروشگاه ها، انواع اکسیدان را در برند های مختلف آرایشی مشاهده کنید. این مساله می تواند باعث شود خریدار در انتخاب دکلره ی مناسب کمی گیج بشود. بنابر این بهتر است به ویژگی هایی که در ادامه در معرفی اکسیدان مناسب مو، در اختیار شما قرار می دهیم توجه نمایید:

۱) حفاظت از مو:

یکی از مهم ترین ویژگی های یک اکسیدان مناسب محافظت از موهای شما هنگام رنگ شدن و دکلره کردن می باشد.

اکسیدان با خواص ضداکسایشی که دارد می بایست از موهای شما در برابر اشعه UV حفاظت کند.

یک اکسیدان مناسب می تواند مانع از خشک شدن موها شده و سبب حفظ رطوبت موهایتان شود‌. بنابر این، شما با انتخاب یک اکسیدان مناسب می توانید پس از رنگ کردن موهایتان، صاحب موهایی نرم، خوش حالت و زیبا باشید.

۲) فعالسازی با سرعت بالا:

فعالسازی با سرعت بالا یکی از مهم ترین ویژگی های یک اکسیدان خوب است.

همانطور که پیش تر گفتیم، اکسیدان باعث روشن شدن موها و از بین رفتن رنگ موی قبلی می شود. اکسیدان با رنگ مو ترکیب شده، رنگ قبلی را از بین برده و باعث می شود موهای فرد آماده ی رنگ موی جدید شوند. این روند به این صورت است که هرچقدر که سرعت روشن شدن رنگ مو بیشتر باشد، رنگ سریع تر فعال شده و در نهایت شما صاحب رنگ موی بهتری خواهید شد. اکسیدان مناسب می تواند موهایتان را در سریع ترین حالت دکلره کند‌.

۳) یکدست شدن مو:

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در ارتباط با یک اکسیدان خوب می توان به آن اشاره کرد، یکدست کردن مو است. درواقع اکسیدان مناسب، تمامی نقاط مو یعنی از ریشه تا ساقه ی آن را به شکل یکدست روشن می کند. این مساله در رنگ دهی عالی رنگ مو نیز موثر بوده و سبب یکنواختی رنگ موی شما می شود.

رنگ مو

کدام اکسیدان برای دکلره ی مو بهترین گزینه است؟

حدوداً می توان گفت که تمامی اکسیدان ها می توانند موهای شما را دکلره کنند. اما اگر بخواهیم به بهترین اکسیدان اشاره کنیم، می بایست به سراغ اکسیدان هایی بروید که بیشتر از 3 درصد یعنی 6 یا 9 درصد داشته باشند. درصد اکسیدان همان قدرت محصولی می باشد. یعنی هر چه درصد اکسیدان بالاتر باشد، قدرت آن در روشن کردن موها و به پایه رساندن آن نیز بیشتر است.

همه ی برند ها، اکسیدان ها را با درصد 3,6,9 و 12 تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. که

درصد 3 یک الی دو درجه، درصد 6 تا 3 درجه، درصد 9 تا 5 الی 6 درجه و درصد دوازده موهای شما را به صورت کامل دکلره می کند. و جزء اکسیدان های مناسب برای موهای سفید به حساب می آید.

نکته ی دیگری که می بایست به آن توجه کنید این است که اکسیدان با درصد 3_9 برای مصرف خانگی مناسب و اکسیدان با درصد 12 برای استفاده در سالن های آرایشی مناسب می باشد. زیرا اکسیدان با درصد 12 قوی ترین اکسیدان بوده و اگر بیش از زمانی که باید، روی موها بماند می تواند موهای شما را بسوزاند.

اکسیدان 9 درصد هم دارای قدرت زیادی می باشد و استفاده از آن تنها برای افرادی مناسب است که در این کار ماهر می باشند.

اما در ارتباط با معرفی اکسیدان مناسب، تنها چیزی که مورد توجه قرار میگیرد، درجه و قدرت اکسیدان نمی باشد و برند آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. از بهترین برند های موجود در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اکسیدان های برند ریتون
  2. اکسیدان های برند استایکس
  3. اکسیدان های برند یومی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب